تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
2

ثمرات انقلاب ۴۰ساله ــ استان‌ها| شکوفایی علمی جوانان ایرانی و پیشرفت در علم پزشکی در سایه انقلاب

  • کد خبر : 34595
  • 14 بهمن 1397 - 12:09

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، همان‌گونه که در بیانات مقام معظم رهبری ایشان به درس گرفتن از برجام سخن گفتند و فرمودند که “اکنون و پس از مشخص شدن بدعهدی آمریکا از یک سو و بیان این نکته از سوی مسئولان امر، دیگر می‌توان برجام را تجربه ناموفق دیگری از […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، همان‌گونه که در بیانات مقام معظم رهبری ایشان به درس گرفتن از برجام سخن گفتند و فرمودند که “اکنون و پس از مشخص شدن بدعهدی آمریکا از یک سو و بیان این نکته از سوی مسئولان امر، دیگر می‌توان برجام را تجربه ناموفق دیگری از مراوده و مذاکره با آمریکا دانست. این برجام شد برای ما یک نمونه، یک تجربه… در ظاهر وعده می‌دهند، با زبان چرب و نرم حرف می‌زنند اما در عمل توطئه می‌کنند، تخریب می‌کنند، مانع از پیشرفت کارها می‌شوند؛ این شد آمریکا؛ این شد تجربه”.

هشت سال از ۴۰ سال انقلاب را در حال جنگ بودیم و پس از آن مشغول بازسازی کشور بودیم، اما اکنون ما وارد جنگی با ادبیات جدید شده‌ایم که همان جنگ نرم با نگاه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌باشد.

دهه چهارم؛ دهه پیشرفت و عدالت و ۴۰سالگی دوران شکوفایی، آغاز بلوغ و حرکت فکری این انقلاب می‎‌باشد که زمینه‌های این شکوفایی در جامعه و کشور مشهود است.

امروز ایمان دینی، حضور و آمادگی در میان مردم کشور خوب است، جوانان باایمان و دارای عزم راسخ کم نیستند که در گوشه و کنار کشور در حال تولید علم، شکوفایی عملی، ابتکار، نوآوری و رشد علم هستند.

از جمله بارزترین جلوه‌های ضدعدالت در کارنامه رژیم پهلوی، فقدان توسعه متوازن در کشور بود، حتی اگر ادعاهای برخی بزک‌کنندگان چهره پهلوی را در خصوص توسعه دوره پهلوی و برخی دستاوردهای آن بپذیریم، یک نکته را آن‌ها هم نمی‌توانند انکار کنند که این توسعه تنها در برخی نقاط کشور از جمله چند شهر و به‌خصوص تهران رخ داده است؛ اما امروز از برکت جمهوری اسلامی، در تمام نقاط کشور به‌ویژه در نقاط کم‌برخوردار استان اصفهان، جهش‌های بزرگ توسعه‌ای، حرکت‌های انقلابی و جهادی صورت گرفته است.

از شاخص‌هایی که در مقایسه دوره رژیم پهلوی با دوران شکوهمند انقلاب اسلامی لازم به بررسی است، نابرابری و فاصله طبقاتی چه در حوزه ثروت و چه در حوزه دسترسی به امکانات است. جمعیت طبقه متوسط در دوره پس از انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته و از سویی محرومیت‌زدایی و فقرزدایی گسترده‌ای که طی چهار دهه گذشته انجام پذیرفته، در کاهش حجم طبقه محروم و مستضعف مؤثر بوده است.

ابراهیم اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره رمز ماندگاری انقلاب اسلامی اظهار داشت: هدایت انقلاب توسط ولی فقیه مهم‌ترین عامل ماندگاری در انقلاب اسلامی است، به‌دلیل اینکه ولی فقیه به‌عنوان نایب امام زمان(عج) رمز وحدت ملت است و وحدت مهم‌ترین مسئله برای استقلال به‌شمار می‌رود.

وی درباره دستاوردهای فرهنگی انقلاب افزود: مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی روح شجاعت، شهامت و نترسیدن از تهدیدهای استکبار جهانی بوده و این رمز پیروزی بر دشمنان انقلاب اسلامی است، از نظر نظامی حتی در برخی مسائل برتری داشتند اما جوانان ما با دست خالی از نظر فرهنگی به مقابله به استکبار رسیده‌اند که از هیچ قدرتی در دنیا نمی‌ترسند.

مسئول جامعه اسلامی پزشکان اصفهان خاطرنشان کرد: در جبهه علمی روح خوداتکایی و اعتماد به داخل و فعل ما می‌توانیم فرهنگسازی کرده و ما می‌توانیم مشکلات خودمان را رفع کرده و روی پای خود بایستیم، ما در پزشکی بهترین پیشرفت‌ها را داشته‌ایم در صورتی که پیش از انقلاب همیشه وابسته بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: زمینه‌ساز اتحاد بین مردم فرهنگی دینی مردم به‌ویژه فرهنگ مکتب تشیع است و این‌که مردم به رهبر معظم انقلاب به‌عنوان نایب امام زمان(عج) وفادار و منتظر اشاره ایشان هستند، مردم با تجربه تاریخی که از امامان شیعه دارند به این بصیرت دست یافتند که برای حفظ اسلام و کشور باید با پیشوای خودشان وفادار و متحد در همه امور باشند.

اسفندیاری بیان کرد: مردم با تجربه‌اندوزی از وقایع کربلا حاضر نیستند آن زمان را داشته باشند و ولی‌امر خود را تنها بگذارند، در فراز و نشیب‌های انقلاب جان بر کف به میدان می‌آیند، امام راحل نیز در سال ۴۲ فرمودند که “ما حاضر نیستیم که کشور و عزتمان توسط دشمن نابود شود و ما مقاومت می‌کنیم”.

انتهای پیام/ش*

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=34595

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰