تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
2

افتتاح اولین مرکز مأموریت‌های فضایی انسانی در هند

  • کد خبر : 35117
  • 15 بهمن 1397 - 11:35

به گزارش جمهوریت ; به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، پروازهای فضایی سرنشین‌دار در حال حاضر محدود به تعداد انگشت شماری از کشورها است، اما هند به تغییر آن نزدیک است. سازمان تحقیقات فضایی هند رسماً اولین مرکز خود را برای فضاپیمای سرنشین‌دار تأسیس کرده است. این مرکز با عنوان مرکز پرواز فضایی […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، پروازهای فضایی سرنشین‌دار در حال حاضر محدود به تعداد انگشت شماری از کشورها است، اما هند به تغییر آن نزدیک است.

سازمان تحقیقات فضایی هند رسماً اولین مرکز خود را برای فضاپیمای سرنشین‌دار تأسیس کرده است.

این مرکز با عنوان مرکز پرواز فضایی انسانی در بنگلور مسئول توسعه جنبه‌های کلیدی فضاپیمای مدارگرد سرنشین‌دار هند موسوم به “گاگانیان”(Gaganyaan) است که در عکس مشخص است.

این مرکز، سیستم‌های بقای خدمه را توسعه می‌دهد، خدمه را آموزش می‌دهد، مأموریت‌ها را برنامه‌ریزی می‌کند و فعالیت‌ها را برای پروازهای پایدار پیگیری می‌کند.

کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. “گاگانیان” در دسامبر ۲۰۲۰ به صورت بدون سرنشین پرواز خواهد کرد و هند امیدوار است مأموریت سرنشین‌دار آن در دسامبر سال ۲۰۲۱ انجام شود.

بسیاری از قطعه‌ها باید در محل قرار گیرند و همچنین هند با مشکلات دیگری روبرو است که دیگر برنامه‌های فضایی با آن روبرو هستند. اگر همه چیز خوب پیش برود، هند می‌تواند راهی واقعاً مستقل برای تحویل فضاپیما به مدار داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=35117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰