تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
13

این میوه‌ها لاغرتان می‌کنند!

  • کد خبر : 357
  • 07 تیر 1397 - 13:19
این میوه‌ها لاغرتان می‌کنند!

محمد آذرفر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص میوه‌هایی که مصرف آن‌ها می‌تواند به لاغر شدن افراد کمک کند اظهار داشت: بلوبری یکی از میوه‌های چربی سوز و لاغر کننده است که علاوه بر مبارزه با چربی‌های بدن منجر به کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیز می‌شود.   وی با […]

محمد آذرفر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص میوه‌هایی که مصرف آن‌ها می‌تواند به لاغر شدن افراد کمک کند اظهار داشت: بلوبری یکی از میوه‌های چربی سوز و لاغر کننده است که علاوه بر مبارزه با چربی‌های بدن منجر به کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بر اساس نتایج حاصل از یک تحقیق در صورت مصرف روزانه بلوبری ۲ درصد از چربی بدن از بین می‌رود گفت: علت این امر نیز بالا بودن سطح آنتی اکسیدان در این میوه است که باعث دفع سموم بدن شده و از چاقی و مشکلات سلامتی پیشگیری می‌کند.

 

این متخصص تغذیه با اشاره به نقش نارگیل در چربی سوزاندن چربی‌های بدن گفت: اسید چربی به نام‌تری گلیسیرید در نارگیل موجود است که منجر به افزایش ۳۰ درصدی متابولیسم بدن می‌شود که می‌توان به جای تنقلات این میوه را استفاده کرد.

 

آذرفر افزود: می‌توان از روغن، شیر، پودر و آب نارگیل نیز برای لاغر شدن استفاده کرد.

 

این متخصص تغذیه با بیان اینکه سیب و هلو دارای مقدار زیادی فیبر هستند و باعث سرعت بخشیدن به متابولیم بدن می‌شوند گفت: مصرف سیب و هلو به عنوان میان وعده باعث سیری شما خواهد شد؛ سیب و هلو سرشار از پکتین هستند که مانع جذب چربی توسط سلول ها می شود و در عوض موجب جذب آب می‌گردند.

 

وی در پایان موز را یکی دیگر از میوه‌های لاغر کننده دانست و عنوان کرد: موز حاوی میزان زیادی فیبر است که مصرف آن باعث چربی سوزی در بدن شده و اشتها را کم می‌کند. مصرف موز از جذب کربوهیدرات های بدن ممانعت می‌کند و این ناشی از وجود فیبرهای غیرقابل هضم موجود در موز است. این عامل باعث می‌شود بدن از ذخیره چربی‌ها به جای کربوهیدراتها برای تولید انرژی استفاده کند.

 

این متخصص تغذیه در پایان گفت: پتاسیم موجود در موز برای ایجاد ماهیچه مفید است و نیز باعث چربی سوزی می‌گردد. موز را می‌توان به تنهایی یا به صورت ترکیبی با شیر مصرف کنید.

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=357

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰