تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

ادعای مخالفان ونزوئلا درباره بستن مسیر ورود کمک‌های بین‌المللی توسط دولت

  • کد خبر : 35975
  • 17 بهمن 1397 - 10:09

به گزارش جمهوریت ; مخالفان دولت ونزوئلا اعلام کردند نیروهای ارتش این کشور اقدام به بستن یک پل در مرز ونزوئلا با کلمبیا پیش از رسیدن یک محموله کمک‌های انسان دوستانه بین المللی به محل این مرز کردند که برای جبران کمبود مواد غذایی و دارو در ونزوئلا فرستاده شده است. به گزارش ایسنا، به […]

به گزارش جمهوریت ;

مخالفان دولت ونزوئلا اعلام کردند نیروهای ارتش این کشور اقدام به بستن یک پل در مرز ونزوئلا با کلمبیا پیش از رسیدن یک محموله کمک‌های انسان دوستانه بین المللی به محل این مرز کردند که برای جبران کمبود مواد غذایی و دارو در ونزوئلا فرستاده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در همین راستا این مخالفان گفتند که مقام‌ها با استفاده از یک تریلی تانکر و یک کانتینر بزرگ دسترسی به پلی به نام تیندیتاس که منطقه کوکتا در کلمبیا را به منطقه اورنا در ونزوئلا متصل می‌کند مسدود کردند.

فراکلین دوارته یک قانوگذار مخالف دولت نیکولاس مادورو متعلق به ایالت تاچیرا به خبرگزاری فرانسه گفت: نظامیان نیروهای مسلح ونزوئلا این گذرگاه را مسدود کردند. این در حالی است که هماهنگی برای تحویل این کمک‌ها از سوی خوآن گوایدو، رئیس کنگره ملی ونزوئلا و “رئیس جمهور خود خوانده” این کشور صورت گرفته است.

تاکنون حدود ۴۰ کشور عمدتاً غربی و برخی همسایگان ونزوئلا، گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.

این در حالی است که مجلس ملی ونزوئلا که در کنترل مخالفان قرار دارد پیشتر به ارتش هشدار داده بود در صورت جلوگیری از ورود این محموله پا را از خط قرمز فراتر گذاشته است. گوایدو مدعی شد در صورتی که این کمک تحویل داده نشود بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در خطر مرگ قرار خواهند گرفت.

میگوئل پیزارو یک قانوگذار این مجلس در پیامی خطاب به ارتش گفت: شما می‌دانید خط قرمزی وجود دارد و می‌دانید محدودیتی وجود دارد و می‌دانید آنچه در محدودیت قرار گرفته دارو، غذا و اقلام پزشکی هستند. این در حالی است که مادورو این بسته کمک‌های انسان دوستانه را مقدمه‌ای برای حمله آمریکا به کشورش خوانده و گفته هیچ چیز حتی یک سرباز مهاجم وارد خاک ونزوئلا نخواهد شد.

خوآن گوایدو در اظهاراتی از حامیانش در اتحادیه اروپا به دلیل آن چه که او “حمایت از همه ونزوئلایی‌ها در مبارزه برای نجات دموکراسی، آزادی و عدالت این کشور” خواند تشکر کرد.

مخالفان اعلام کردند که دور بعدی تظاهراتشان علیه دولت مادورو را در تاریخ ۱۲ فوریه برگزار خواهند کرد. همزمان مقام‌های ونزوئلا اعلام کردند یک محموله تسلیحاتی که قرار بود که از سوی آمریکا تحویل مبارزان شود را توقیف کرده‌اند.

وزارت کشور ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد: این سلاح‌های ساخت آمریکا در انبار بار فرودگاه بین‌المللی آرتورو میچلنا در شهر والنسیا ونزوئلا کشف و توقیف شده است.

به گفته مقامات این محموله شامل دست کم ۱۹ قبضه مسلسل و ۱۱۸ عدد خشاب اسلحه به همراه مهمات کالیبر بالا و همینطور ۹۰ دستگاه بی سیم و ۶ تلفن همراه بوده و از مبدا میامی فلوریدا در روز یکشنبه فرستاده شده است و تحقیقاتی برای تعیین تحویل گیرندگان این محموله در جریان است. با وجود آن که دولت آمریکا هرگز گزینه نظامی را برای حمایت از خوان گوایدو در قدرت رد نکرده اما تاکنون واشنگتن صرفاً خواهان انتقال قدرت صلح‌آمیز در این کشور شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=35975

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰