تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

سفره غذایی ویژه فضانورد امارات در ایستگاه فضایی بین‌المللی

  • کد خبر : 36067
  • 17 بهمن 1397 - 11:35

به گزارش جمهوریت ; به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری روسی ریانووستی به نقل از یک منبع در مرکز آموزش فضانوردان روسیه گزارش داد، سلطان النیادی و هزا المنصوری دو شهروند امارات از سپتامبر ۲۰۱۸، برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی آموزش می‌بینند. در ابتدا، پرواز فضانورد اماراتی برای آوریل ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شد، اما پس از حادثه […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری روسی ریانووستی به نقل از یک منبع در مرکز آموزش فضانوردان روسیه گزارش داد، سلطان النیادی و هزا المنصوری دو شهروند امارات از سپتامبر ۲۰۱۸، برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی آموزش می‌بینند. در ابتدا، پرواز فضانورد اماراتی برای آوریل ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شد، اما پس از حادثه پرواز ناموفق سایوز ام. اس در اکتبر ۲۰۱۸، این سفر به تعویق افتاد.

به گفته پاول ولاسف رئیس مرکز آموزش فضانوردان روسیه، پرواز نخستین شهروند امارات احتمالاً در پایان سال ۲۰۱۹ به مدت هشت روز صورت می‌گیرد. مبلغی که امارات برای این پرواز پرداخته افشا نشده است اما روسکاسموس از کیهان‌گردهای قبلی برای پرواز مشابه بیش از ۵۰ میلیون دلار درخواست کرده بود.

ولاسف می‌گوید، در طول اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانورد امارات رژیم غذایی استاندارد روسیه را استفاده خواهد کرد. البته طبق معمول هر کدام از فضانوردان می‌توانند یک یا چند غذای اضافی به سلیقه خود انتخاب کنند. این قانون شامل حال فضانورد اماراتی نیز می‌شود و او هم می‌تواند غذاهای محلی خود را برای این سفر انتخاب کنند.

به گفته وی دو نامزد امارات، چند غذای عربی را انتخاب کرده‌اند. از پنج پیشنهاد آنها سه غذا به اسامی سالن (گوشت گوسفند با سبزیجات)، هوموس و ماتروب (برنج، لوبیا با مرغ یا ماهی) انتخاب شده است.

مواد اولیه برای تهیه جیره‌های اضافی به شرکتی که دارای مجوز برای تولید محصولات فضایی است تحویل خواهد شد تا طبق روال معمول تهیه غذاهای فضایی، بعد از پخت در ظروف مخصوص بسته بندی گردد. البته قبل از ارسال به فضا باید توسط فضانوردان اماراتی آزمایش شود تا کاملاً مورد پسند آنها باشد. این شرکت از توضیح درباره شیوه تهیه و پخت غذا خودداری کرد.

گرچه هنوز زمان زیادی تا پرواز فضانورد امارات وجود دارد، اما جیره‌های اضافی غذاهای منتخب فضانوردان امارات باید به منظور بررسی و آزمایش عمر مفید آنها در آینده نزدیک تولید شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=36067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰