تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
13

وقتی از تحریم ” زندان اوین” حرف می زنیم، دقیقا از چه چیزی حرف می زنیم؟

  • کد خبر : 3616
  • 31 مرداد 1397 - 17:29
وقتی از تحریم ” زندان اوین” حرف می زنیم، دقیقا از چه چیزی حرف می زنیم؟

تحریم زندان اوین هم زمان با خروج آمریکا از برجام توسط دستور دستور ریاست جمهوری ایالات متحده این سوال را در اذهان عمومی پدید آورد که منظور از تحریم یک مکان فیزیکی که هیچ مراوده ای با عرصه بین المللی ندارد چه مفهومی می تواند داشته باشد. حجت الله خدایی سوری ، رییس سابق زندان […]

تحریم زندان اوین هم زمان با خروج آمریکا از برجام توسط دستور دستور ریاست جمهوری ایالات متحده این سوال را در اذهان عمومی پدید آورد که منظور از تحریم یک مکان فیزیکی که هیچ مراوده ای با عرصه بین المللی ندارد چه مفهومی می تواند داشته باشد.

حجت الله خدایی سوری ، رییس سابق زندان اوین و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم در گفت و گو با جمهوریت درباره تحریم این زندان توسط آمریکا می گوید : از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم های مختلفی از جانب آمریکا علیه چهره ها و اقتصاد جمهوری اسلامی اعمال شده است ، بدتر از همه مصادره اموالی است که یا متعلق به ایران است و توسط آمریکا مصادره شده یا مواردی که در خرید و فروش پیش از انقلاب پول آن توسط ایران پرداخت شده اما زمان تحویل آن ها به دوره انقلاب برخورد داشته و واشنگتن از ارائه آن ها سر باز زده است.

وی در ادامه این مطلب افزود: مهم ترین تحریمی که چند روز پس از انقلاب اعمال شد تحریم وسایل و ادوات نظامی بود که توسط ایران خریداری شده بود اما هرگز تحریم نشد و بعد از آن نیز تحریم اقتصادی بود که ۴۰ سال است ادامه دارد و هر رییس جمهوری – چه دموکرات و چه جمهوری خواه- برای رضایت صهیونیست ها این تحریم ها را ادامه داده است.

خدایی سوری همچنین تصریح کرد:فرماندهان عالی و روسای کشور ما همواره در طی ۴۰ سال گذشته تحریم بوده اند اما از زمانی که ترامپ در آمریکا بر سر کار آمد، به دلیل اطلاعات غلطی که منافقین به جان بولتن داده است ، رییس جمهور آمریکا تحریم های جزئی تری نیز اعمال می کند.

وی افزود:خود سازمان منافقین اطلاعات صحیحی از وضعیت ایران ندارند و کد ها و آدرس های اطلاعاتی غلط به جان بولتن می دهند و در شرایط جدید دوره ترامپ و ارتباط نزدیکی که دولت وی با سازمان منافقین دارد ، این دست از تحریم ها به تلقین و تحریک آن ها انجام می شود.

سازمان منافقین چگونه با آدرس غلط نرامپ و بولتن را درباره ایران گمراه می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در تشریح نقش سازمان منافقین در اعمال تحریم های جدید توسط ترامپ علیه ایران تاکید کرد : سازمان منافقین به عنوان سازمانی که ۱۷هزار نفر از هم وطنان خود را ترور کرده است و سال ها در لیست سازمان های تروریستی خود آمریکا بود و بعد از آن از لیست خارج شد، امروز نزدیکی جدی به جان بولتن دارد و این دست از تصمیمات تحت تاثیر القای بولتن به ترامپ با آدرس های غلط سازمان منافقین انجام می شود.

تشریح وضعیت فعالیت حقوقی زندان اوین و کارمندان آن

وی همچنین ادامه داد:زندان اوین زندانی معمولی است و تابع دستگاه قضایی و مطابق قوانین قضایی کشور فعالیت می کند و  کارمندان این زندان ها نیز کارمندان رسمی دولت  و کشوری هستند این خط دهی مسیر تحریم ها به سازمان های اطلاعاتی و زندان ها خط دهی مستقیم سازمان منافقین به بولتن است .

خدایی سوری با بیان این که تحریم  یک محل و ساختمان معنی و مفهوم حقوقی ندارد و تنها برای ایجاد تشویش روانی و فضاسازی است ، خاطر نشان کرد: قبل از این روسای جمهور آمریکا در زمینه های اقتصادی و هسته ای و مراودات بانکی را انجام می دادند اما این خط دهی غلط توسط سازمان منافقین در حال انجام است چرا که ترامپ و بولتن به دلیل اطلاعات غلط تصور می کنند منافقین هنور از ایران اطلاعات درست دارند.

بازدید مبسوط سفرای کشورهای دیگر از زندان اوین

رییس سابق زندان اوین تصریح کرد : قبل از تحریم های ترامپ بازدید سنگینی توسط سفرای کشورهای دیگر از اوین انجام شده و اوین بارها مورد بازدید قرار گرفته و هرگز درهای آن بسته نبوده است./

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=3616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰