تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

انقلاب ایران به الگوی مقابله با استکبار جهانی تبدیل شده است

  • کد خبر : 36876
  • 19 بهمن 1397 - 2:33
انقلاب ایران به الگوی مقابله با استکبار جهانی تبدیل شده است

به گزارش جمهوریت ، گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس: دکتر «علی رمضان الاوسی» استاد دانشگاه لندن و مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس درباره ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در ایران گفت‌وگو کرد. وی در این مصاحبه گفت: «انقلاب اسلامی ایران با وجود آنکه طی این چهار دهه با سختی‌های متعددی […]

به گزارش جمهوریت ،

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس: دکتر «علی رمضان الاوسی» استاد دانشگاه لندن و مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس درباره ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در ایران گفت‌وگو کرد.

وی در این مصاحبه گفت: «انقلاب اسلامی ایران با وجود آنکه طی این چهار دهه با سختی‌های متعددی مواجه بوده اما دستاوردهای بزرگی به همراه داشته و خواهد داشت و مسیرهای خودکفایی در زمینه‌های اقتصادی، درمانی، صنعتی و کشاورزی را طی کرده و شاهد آن هستیم که در تمامی زمینه‌ها در حال تکامل است.»

تحریم‌ها باعث شکوفایی ایران شد

این استاد دانشگاه لندن گفت: «اگر تحریم‌هایی که طی این ۴۰ سال علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده بر کشور یا انقلاب دیگری اعمال می‌شد، آن کشور یا انقلاب فرو می‌پاشید، اما تحریم‌ها علیه ایران سبب شد تا این کشور به شکوفایی برسد و طی این دوره دانشمندان و کارشناسان زیادی در ایران تربیت شدند.»

الاوسی اضافه کرد: «ایران امروز پس از ۴۰ سال برای اداره خود متکی به نیروهای داخلی است و در منطقه نیز نقش تعیین کننده‌ای دارد. همین عامل سبب نگرانی و هراس آمریکا و کشورهای وابسته آن در منطقه شده است و تمام فرافکنی‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد به دلیل ناراحتی و خشم آنها از پیشرفت‌های ایران است.

ایران با تمام فشارها از استقلال خود محافظت کرده است

مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق درباره تحقق یافتن اهداف جمهوری اسلامی ایران گفت: «سه شعار اصلی انقلاب ایران “استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی” بود و امروز می‌بینیم که ایران یکی از کشورهایی است که از حق حاکمیت کامل برخوردار است و حفظ حق حاکمیت در حالی صورت می‌گیرد که این کشور با فشارها و محاصره‌های اقتصادی متعددی مواجه بود. کشورهای متعددی بودند که در برابر فشارهای استکبار جهانی به سرعت فروپاشیده‌اند اما ایران با وجود تمام سختی‌ها از استقلال و حق حاکمیت خود کاملا محافظت کرد.»

 

ادامه حمایت ایران از ملت مظلوم فلسطین

وی افزود: «از سوی دیگر آزادی در جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلفی وجود دارد. اساس تمام قانون‌های ایران، اسلام و قرآن می‌باشد. ایران شعار حمایت از ملت‌های مظلوم و سرکوب شده را سر داده و با وجود آنکه بهای سنگینی را بابت حمایت از ملت‌های مظلوم پرداخت کرده، اما همچنان در همین مسیر حرکت می‌کند. حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین بهای سنگینی را برای انقلاب ایران داشته و در صورتی که ایران حمایت از فلسطین را متوقف کند بسیاری از این فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران برداشته خواهد شد.»

این استاد دانشگاه لندن افزود: «ایران امروز و در آستانه ۴۰ سالگی به الگویی برای دیگر کشورها برای مقابله و مقاومت در برابر استکبار جهانی تبدیل شده است. کشورهای زیادی هستند که به دنبال خارج شدن از سیطره و هیمنه استکبار جهانی هستند و انقلاب اسلامی مسیری را برای تمام این کشورها ترسیم کرد تا چگونه بتوانند از سیطره آمریکا خارج شوند. امروز نیز انقلاب اسلامی ایران تحت زعامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همگام با زمان خود پیش می‌رود و کهنه و فرسوده نمی‌شود.»

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=36876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰