تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

۱۰۰۰ گروه تحکیم و تثبیت سواد در ادربیل تشکیل شده است

  • کد خبر : 37897
  • 21 بهمن 1397 - 10:09

به گزارش جمهوریت ; معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یک هزار گروه تحکیم و تثبیت سواد در استان اردبیل تشکیل شده است. گنجی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: حوزه سوادآموزی در این ۴۰ سال با یک رشد ۵۲ درصدی سواد در گروه سنی ۶ سال به بالا روبرو بوده […]

به گزارش جمهوریت ;

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یک هزار گروه تحکیم و تثبیت سواد در استان اردبیل تشکیل شده است.

گنجی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: حوزه سوادآموزی در این ۴۰ سال با یک رشد ۵۲ درصدی سواد در گروه سنی ۶ سال به بالا روبرو بوده است.

وی افزایش ۶۲ درصدی سواد در جمعیت زنان اردبیل نسبت به قبل از انقلاب را یادآور شد و خاطرنشان کرد: کاهش فاصله سواد زنان و مردان تا ۲۰ درصد اتفاق افتاده و فاصله ۳۱.۵ درصدی در این ۴۰ سال به کمتر از ۱۱ درصد رسیده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: ۸۵ هزار کودک لازم‌التعلیم و بازمانده از تحصیل در این ۴۰ سال تحت پوشش برنامه‌های آموزشی نهضت سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

گنجی، فعالیت یک هزار گروه تحکیم و تثبیت سواد را در استان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: یک هزار حلقه کتابخوانی و ده‌ها بسته آموزشی و کتاب با پست به درب منزل سوادآموزان ارسال شده تا آنها آموزش خود را به شکل مستمر حفظ کنند.

وی از شناسایی ۶۷ چهره موفق سوادآموزی خبر داد و بیان کرد: این افراد موفق شدند مدارج علمی را تا سطح دکترا و تحصیلات تکمیلی ادامه داده و به عنوان چهره موفق معرفی شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: اجرای ۱۰ طرح پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه سوادآموزی، چاپ ۱۰ عنوان کتاب توسط مؤلفان این استان به همراه تهیه سند راهبردی سوادآموزی انجام شده و ما در قالب ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی موفق شدیم ۲۲۰ مرکز یادگیری محلی را از سال ۸۴ تاکنون راه‌اندازی کنیم.

گنجی، رویکرد جدید سوادآموزی را آموزش مهارت‌های زندگی اعلام کرد و گفت: ما در ۶ مرکز این آموزش‌ها را در کنار آموزش مقدماتی رایانه برای ۶۰۰ نفر و تهیه و تولید ۵۰ برنامه تلویزیونی، نماهنگ و فیلم مستند را در سال‌های اخیر شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: ما امروز شاهد برگزاری مسابقه کتابخوانی با حضور یک هزار و ۵۰۰ سوادآموز بودیم که در این مسابقه سعی شد با محوریت حمایت از کالای ایرانی مطالب جدید به افراد علاقمند به یادگیری ارائه شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: امسال ۱۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی اعم از تحکیم، انتقال و دوره مقدماتی سوادآموزی قرار گرفتند در چهار شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و گرمی طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی و توانمندسازی زنان و دختران عشایر در حال انجام است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=37897

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰