تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
11

اخلال جوان ۳۲ ساله با ۷ میلیارد گرانفروشی/ پای مدیرعامل پارس سامتل هم به دادگاه باز شد

  • کد خبر : 3827
  • 04 شهریور 1397 - 11:25
اخلال جوان ۳۲ ساله با ۷ میلیارد گرانفروشی/ پای مدیرعامل پارس سامتل هم به دادگاه باز شد

به گزارش جمهوریت به نقل از خبرگزاری فارس، صبح امروز اولین جلسه رسیدگی به پرونده ۳ نفر از متهمان به اخلال در نظام اقتصادی در شعبه اول ویژه رسیدگی به این اتهامات به صورت علنی با حضور متهمان، وکلای مدافع و نماینده دادستان برگزار شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان با حضور در جایگاه به […]

به گزارش جمهوریت به نقل از خبرگزاری فارس، صبح امروز اولین جلسه رسیدگی به پرونده ۳ نفر از متهمان به اخلال در نظام اقتصادی در شعبه اول ویژه رسیدگی به این اتهامات به صورت علنی با حضور متهمان، وکلای مدافع و نماینده دادستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان با حضور در جایگاه به قرائت کیفرخواست در پنج بخش مقدمه، مشخصات متهمان، تشریح اقدامات مجرمانه، ادله انتصاب جرم و مستندات قانونی پرداخت.

وی در قرائت کیفرخواست گفت: نوسانات اخیر بازار ارز و تأثیر منفی آن بر اقتصاد کشور، موجب افزایش قیمت برخی از نیازهای مردم شد.

نماینده دادستان ادامه داد: در همین راستا دولت برای اثبات برخی کالاها ارز مورد نیاز با قیمت دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان را در اختیار برخی شرکت‌های واردکننده قرار داد که گوشی تلفن همراه نیز جزو این دسته از کالاها محسوب شد.

وی افزود: این در حالی است که تخفیف ارز برای واردات عملا تأثیری بر ثبات قیمت‌ها نداشته و بعضا قیمت‌ها تا چند برابر افزایش یافته است و عده‌ای سودجو برای کسب درآمد و سود بیشتر با استفاده از خلأهای قانونی و عدم نظارت صحیح برخی مسئولان کشور، تأثیر بسزایی درافزایش قیمت‌ها داشتند.

وی افزود: فعالیت مجرمانه برخی افراد باعث شد تا امکان استفاده بهینه از منابع ارزی فراهم نشود و چنانچه افکارعمومی به عنوان هیأت منصفه قرار گیرند، قطعا این افراد را مجرم شناخته و درخواست مجازات را برای آنها می‌نمایند.

نماینده دادستان در بخش دوم کیفرخواست به اسامی و مشخصات متهمان اشاره کرد و گفت: در این پرونده محمد قالب علمدار فرزند نادر بازداشت با قرار بازداشت موقت از تاریخ ۱۷ مردادماه ۹۷ متولد سال ۶۵ و ساکن تهران به عنوان مدیرعامل شرکت خصوصی داتیس امرتات متهم به اخلال در نظام اقتصادی به وسیله اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های مردم از طریق گرانفروشی به مبلغ ۶۹ میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۰ ریال است.

نماینده دادستان در ادامه گفت: همچنین علیرضا سنجری فرزند قدرت‌الله بازداشت با قرار بازداشت موقت از تاریخ ۱۶ مردادماه متولد سال ۵۶ ساکن تهران و مدیرعامل شرکت استیناف تجارت نیکان متهم به اخلال در نظام اقتصادی به وسیله اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های مردم از طریق گرانفروشی با تحصیل وجهی به مبلغ ۴۲ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۶۰۸ ریال است.

وی افزود: همچنین سندباد سفرها فرزند محسن بازداشت با قرار بازداشت موقت از تاریخ ۱۴ مردادماه متولد سال ۶۱ و ساکن تهران مدیرعامل شرکت پارس سامتل قشم به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به وسیله اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های مردم از طریق گرانفروشی با تحصیل وجه ۳۱ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۱۴۰ ریال است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=3827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰