تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

استفاده از ظرفیت هنر برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت

  • کد خبر : 39190
  • 24 بهمن 1397 - 14:39

به گزارش جمهوریت ; مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: سیاست‌گذاری معاونت قرآن و عترت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استفاده از ظرفیت هنر برای ترویج فرهنگ قران و عترت است و لذا در راستای تحقق این هدف انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را در دستور کار خود قرار دادیم. […]

به گزارش جمهوریت ;

مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: سیاست‌گذاری معاونت قرآن و عترت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استفاده از ظرفیت هنر برای ترویج فرهنگ قران و عترت است و لذا در راستای تحقق این هدف انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را در دستور کار خود قرار دادیم.

به گزارش ایسنا، سید موسی حسینی کاشانی امروز ۲۴ بهمن ماه در مراسم اختتیامیه جشنواره ملی پوستر آیات از سری برنامه‌های ملی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: جشنواره ملی آیات در بخش‌های متنوع در استان‌های مختلف با برنامه ریزی معاونت قران و عترت برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای هنرهای تجسمی و گرافیک در شهر قم برای برگزاری جشنواره ملی آیات در بخش پوستر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر قم پیشنهاد دادند: بیش از ۲۰ استان آثار خود در زمینه گرافیک و طراحی پوستر برای ما ارسال کردند و هم‌اکنون در این بخش با همت داوران نفرات برگزیده انتخاب و امروز در این مراسم از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

حسینی کاشانی اظهار کرد: سیاست‌گذاری معاونت قرآن و عترت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استفاده از ظرفیت هنر برای ترویج فرهنگ قران و عترت است و لذا در راستای تحقق این هدف انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی با اشاره به این‌که هنر در معرفی ظرفیت‌های قرآنی می‌تواند مؤثر باشد، ادامه داد: فعایت‌های هنری اعم از فیلم و سریال‌های مختلف تلویزیونی و سینمایی مانند سریال یوسف پیامبر و اصحاب کهف و.. در اذهان مردم ماندگار شده‌است و لذا هنر برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت تأثیرگذار و لازم است.

حسینی کاشانی با بیان این‌که قم سرشار از هنرمندان متعهد است که در زمینه خود استاد هستند، افزود: هنرمندان شهر قم در عرصه‌های مختلف هنری در کشور رتبه‌های خوبی کسب کردند.

وی ادامه داد: در جشنواره خوشنویسی که در شهر قزوین برگزار شده‌است، در رشته خط نثر و ثلث ۶ نفر رتبه‌های برگزیده را به خود اختصاص دادند که ۵ نفر از آن‌ها هنرمند قمی بودند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=39190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰