تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

وزیر ارشاد: تولیدات فرهنگی با توزیع و مصرف تناسب ندارد

  • کد خبر : 39454
  • 25 بهمن 1397 - 14:09

به گزارش جمهوریت ; وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب که در مجموع تولیدات فرهنگی با توزیع و مصرف تناسب ندارد، بیان کرد: شبکه سازی توزیع باید به نحوی شود که ذائقه‌های اجتماعی از کالاهای فرهنگی ارتقاء یابد. به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی در سفر به استان کرمان و دیدار […]

به گزارش جمهوریت ;

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب که در مجموع تولیدات فرهنگی با توزیع و مصرف تناسب ندارد، بیان کرد: شبکه سازی توزیع باید به نحوی شود که ذائقه‌های اجتماعی از کالاهای فرهنگی ارتقاء یابد.

به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی در سفر به استان کرمان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در عرصه فرهنگ تاکید کرد و گفت: در حوزه فرهنگ برای آنکه خوب تولید و خوب مصرف شود، باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی سه حوزه اصلی کاری در زمینه‌های فرهنگ، ادبیات رسانه، هنر و مسائل حوزه دین دارد، افزود: در ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اتفاقاتی بسیار خوبی تحت عنوان رویش‌های انقلاب اتفاق افتاده است.

صالحی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در در حوزه‌های فرهنگ، ادبیات رسانه و هنر بیان کرد: در مجموع حوزه دین نیز به عنوان یک حوزه مهم و گوهری مورد توجه قرار گرفته است و ساختارهای مرتبط با آن کارهایی را انجام می‌دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به این مطلب که در مجموع تولیدات فرهنگی با توزیع و مصرف تناسب ندارد، بیان کرد: شبکه سازی توزیع باید به نحوی شود که ذائقه‌های اجتماعی از کالاهای فرهنگی ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: تفاهم نامه‌هایی با استانداران امضا می‌شود تا بر اساس آن نگاهی به نقشه راه و نقشه فرهنگی کشور داشته باشیم و استعدادها و ظرفیت‌ها را به فعلیت رسانده و از آنها حداکثر استفاده را داشته باشیم.

صالحی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی استعداد قابل توجهی از جایگاه شبکه‌ای و قرارگاهی دارد، تصریح کرد: این ظرفیت آنگونه که شایسته است مورد استفاده قرار نگرفته و باید به آن توجه ویژه ای انجام شود.

وی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی در شرایط کنونی که بحث‌های فرهنگی و اجتماعی جدی است، می‌تواند به عنوان یک شورای شبکه ای و قرارگاهی بسیار مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان نیز در این دیدار به لزوم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در استان تأکید کرد و گفت: کرمان استان پهناوری است که بعضاً محوریت امور برای سایر استان‌های جنوب شرق را نیز دارد لذا نیازمند زیرساخت‌های جدی تری است.

وی تکمیل سالن مرکزی شهر کرمان را که سال‌هاست عملیات اجرای آن آغاز شده خواستار شد و افزود: با توجه به اینکه ساختمان درصد بالایی پیشرفت دارد لازم است که سریعاً تعیین تکلیف و نهایی شود.

ادای احترام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقام شامخ شهدای کرمان

سیدعباس صالحی همچنین صبح امروز در جریان سفر دو روزه به استان کرمان، با حضور در گلزار شهدای کرمان به شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این شهر ادای احترام کرد.

سیدعباس صالحی در سفر دو روزه خود به استان کرمان، صبح امروز پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری استان شرکت می‌کند.

امضای تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان در محل استانداری، شرکت در بیستمین مراسم انتخاب کتاب سال و رونمایی از مجموعه کتاب‌های معرفی مفاخر و دیدار با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز نخست سفر به استان کرمان است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=39454

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰