تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8

فاکس نیوز: آمریکا باید تهدید بستن تنگه هرمز را جدی بگیرد

  • کد خبر : 4024
  • 06 شهریور 1397 - 17:17
فاکس نیوز: آمریکا باید تهدید بستن تنگه هرمز را جدی بگیرد

به گزارش جمهوریت؛ فاکس نیوز در گزارشی پیرامون تهدید ایران برای بستن تنگه هرمز نوشت: این اظهاارات بار دیگر می تواند به مانند یک ماه گذشته سطح تنش در روابط دو کشور را به میزان زیادی افزایش دهد. تنگه هرمز به عنوان یک آبراه مهم بین المللی که ۲۰ درصد انتقال نفت جهان از طریق […]

به گزارش جمهوریت؛ فاکس نیوز در گزارشی پیرامون تهدید ایران برای بستن تنگه هرمز نوشت: این اظهاارات بار دیگر می تواند به مانند یک ماه گذشته سطح تنش در روابط دو کشور را به میزان زیادی افزایش دهد. تنگه هرمز به عنوان یک آبراه مهم بین المللی که ۲۰ درصد انتقال نفت جهان از طریق آن صورت می گیرد طی ماه های اخیر به ابزار ایران برای تهدید ایالات متحده تبدیل شده است.

ماه گذشته بود که حسن روحانی ترامپ را تهدید کرد و گفت که جنگ با ایران مادر جنگ ها است و به تلویحا اعلام کرد که ایران قادر خواهد بود تا تنگه هرمز را ببندد. در ادامه ترامپ نیز در توئیتی روحانی را از تهدید آمریکا بر حذر داشت و گفت که روحانی نباید آمریکا را تهدید کند وگرنه پاسخ آن را دریافت خواهد کرد.
مقامات آمریکایی اخیرا گفتند که بیش از ۱۰۰ قایق و کشتی سپاه در تمرین نظامی در تلاش برای ارسال این پیام به ایالات متحده هستند که ایرانیان می توانند به راحتی تنگه هرمز را ببندد.
رهبر جمهوری اسلامی نیز چندی پیش صراحتا بیان داشت که اگر ایران نتواند نفت صادر کند هیچ کشوری قادر به انجام این کار نخواهد بود.
تهدیدات مداوم ایران نسبت به بستن تنگه هرمز نشان دهنده این است که این یک برنامه جدی در ذهن ایرانیان است و آمریکا نباید آن را یک تهدید پوچ تلقی کند. در صورتی که آمریکا ایران را تهدید کند ایران قادر خواهد بود تا انتقال جریان انرژی را مختل کند.
مخاطبان گرامی : به شما عزیزان پیشنهاد مى کنیم “مطالب پیشنهادی” زیر را هم مطالعه کنید:
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=4024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰