تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

ارکستر آیسو با خواننده اتریشی‌ نواخت

  • کد خبر : 40778
  • 29 بهمن 1397 - 22:08

به گزارش جمهوریت ; ارکستر آیسو به رهبری مازیار یونسی در آخرین شب سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت نواخت. به گزارش ایسنا، ارکستر «آیسو» در حالی در سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت که هیچ اثری از آهنگسازان ایرانی در بروشور این اجرا به چشم نمی‌خورد. این در حالی است که اجرای […]

به گزارش جمهوریت ;

ارکستر آیسو به رهبری مازیار یونسی در آخرین شب سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت نواخت.

به گزارش ایسنا، ارکستر «آیسو» در حالی در سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت که هیچ اثری از آهنگسازان ایرانی در بروشور این اجرا به چشم نمی‌خورد. این در حالی است که اجرای اثر آهنگسازان ایرانی تم جشنواره امسال است.

در این کنسرت آثاری از موتسارت، یوهان اشتراوس، گوستاو هولست، ریچارد واگنر و فری وونش به اجرا درآمد.

یونسی درباره تم اصلی جشنواره امسال و تاکید بر اینکه تمرکز گروه همیشه روی قطعات آهنگسازان ایرانی بوده، اظهار کرده است: همیشه تمرکز ما با ارکستر آیسو روی آهنگسازان ایرانی بوده اما موسیقی اروپای غربی بیشتر روی اپراست و به همین دلیل دست ما باز است و باعث شد در این دوره از جشنواره از این قطعات استفاده کنیم.

در این اجرا که شامگاه ۲۹ بهمن‌ماه سانس اول کنسرت‌های تالار وحدت را به خود اختصاص داده بود، رافائل فینگرلوس (خواننده اتریشی) به عنوان خواننده سولوی باریتون این ارکستر را همراهی می‌کرد.

یونسی درباره این خواننده گفته است: رافائل یک خواننده موفق در اتریش است که در سالن اصلی اپرای وین مشغول به کار است. به دلیل مشغله‌هایی که این خواننده داشت هماهنگی با او کار سختی بود به همین دلیل این خواننده یک روز قبل از اجرا به ایران می‌آید تا در جشنواره همراه گروه باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=40778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰