تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

توسعه یک آزمایش خون برای تشخیص میزان درد

  • کد خبر : 40826
  • 29 بهمن 1397 - 23:34

به گزارش جمهوریت ; به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، یک آزمایش مبتنی بر خون که پژوهشگران توسعه داده‌اند با اندازه گیری درد بدن بیماران نه تنها می‌تواند به تشخیص دقیق‌تر پزشکان کمک کند بلکه می‌تواند سبب شناسایی ریشه درد در معتادان نیز شود. این مطالعه به رهبری پروفسور “الکساندر نیکولسو“(Alexander Niculescu) […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، یک آزمایش مبتنی بر خون که پژوهشگران توسعه داده‌اند با اندازه گیری درد بدن بیماران نه تنها می‌تواند به تشخیص دقیق‌تر پزشکان کمک کند بلکه می‌تواند سبب شناسایی ریشه درد در معتادان نیز شود.

این مطالعه به رهبری پروفسور “الکساندر نیکولسو“(Alexander Niculescu) انجام شد. پژوهشگران در این مطالعه به بررسی و شناسایی شاخص‌های زیستی در خون که می‌توانند به تعیین مقدار درد بدن انسان کمک می‌کند، پرداختند.

“الکساندر نیکولسو” گفت: ما یک نمونه اولیه برای آزمایش خون ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند به طور عینی به پزشکان بگوید که آیا بیمار درد دارد و یا اگر درد دارد، شدت آن چقدر است. دانستن مقدار دردی که یک فرد دارد، بسیار مهم و سخت است زیرا درد یک احساس درونی است. هنگامی که ما این کار را شروع کردیم، این کار یک ایده غیر ممکن به نظر می‌رسید، اما ایده اصلی این بود که راهی مناسب برای افراد مبتلا به درد پیدا کنیم.

در طول این مطالعه، پژوهشگران شاخص‌های زیستی موجود در خون را مورد بررسی قرار دادند و مولکول‌هایی که شدت بیماری را نشان می‌دهند، مورد مطالعه قرار دارند.

آزمایش خون مذکور علاوه بر ارائه مقدار درد بیمار، پزشکان را قار می‌سازد تا شاخص‌های زیستی در خون بیمار را با گزینه‌های بالقوه درمان تطبیق دهند.

پژوهشگران از پایگاه داده نسخه‌ای مانند پایگاه داده‌های اثر انگشت که در دسترس اف. بی. ای است، استفاده کردند تا شاخص‌های زیستی درد را با پروفایل داروها و ترکیبات طبیعی که در پایگاه داده فهرست شده‌اند، مطابقت دهند.

یافته‌های این مطالعه در مجله “Molecular Psychiatrytracked” منتشر شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=40826

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰