تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

آغاز همایش علمی تخصصی مذاهب اسلامی در زاهدان

  • کد خبر : 40981
  • 30 بهمن 1397 - 10:34

به گزارش جمهوریت ; سی امین همایش علمی، تخصصی مذاهب اسلامی با حضور اندیشمندان داخل و خارج استان با ۷۵ مقاله پذیرفته شده از امروز سه شنبه به میزبانی زاهدان آغاز به کار کرد. به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان با اشاره به برنامه های همایش علمی، تخصصی مذاهب اسلامی […]

به گزارش جمهوریت ;

سی امین همایش علمی، تخصصی مذاهب اسلامی با حضور اندیشمندان داخل و خارج استان با ۷۵ مقاله پذیرفته شده از امروز سه شنبه به میزبانی زاهدان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان با اشاره به برنامه های همایش علمی، تخصصی مذاهب اسلامی افزود: سی امین همایش علمی، تخصصی مذاهب اسلامی به میزبانی زاهدان و با حمایت و پشتیبانی مسئولان نمایندگی دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت استان در حالی برگزار می شود که مقدمه آن به پدیده شوم انتحاری اختصاص دارد.

آیت الله سلیمانی در ادامه بیان کرد: بعد از انتشار فراخوان ۱۷۵ مقاله و اثر از ۱۳ استان به دبیرخانه این همایش ارسال و پس از ارزیابی ها و داوری ها ،۷۰ مقاله در سه موضوع کلام فقهی، کمیسیون اجتماعی و کمیسیون بانوان پذیرفته شد و به این همایش راه یافت.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: از این تعداد آثار ۲۸ مقاله کلامی فقهی است که ۲۶ مقاله از سوی آقایان و دو مقاله از سوی بانوان ارسال شده است، در حوزه کمیسیون بانوان نیز از ۲۵ مقاله پذیرفته شده ۲۰ مقاله توسط بانوان و پنج مقاله توسط آقایان ارائه شده و در قسمت کمیسیون اجتماعی از ۱۷ مقاله پذیرفته شده، هفت مقاله از بانوان و ۱۰ مقاله از آقایان است.

وی تصریح کرد: نویسندگان این مقالات ۱۰۲ نفر بودند که از این تعداد ۲۴ نفر اهل سنت هستند. آثار از ۱۳ استان اصفهان، خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، سیستان و بلوچستان، قم، کردستان، کرمان مرکزی، هرمزگان، یزد، لرستان و اردبیل به دبیرخانه این دوره ارسال شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: شناسایی منابعی که تکفیری‌ها با تکیه بر آن دست به جنایت می‌زنند، بررسی فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی و جایگاه بانوان در آیات و روایات از جمله اهداف این همایش است.

وی گفت: گروه ارزیابی و داوری این دوره از مدت ها قبل با برسی مقالات ارسال شده ۷۰ مقاله را گزینش کرد که تعدادی از آن در این همایش قرائت می شود و باقیمانده در قالب جزوه و کتاب در اختیار دانشگاه ها، مراکز پژوهش و حوزه های علمیه قرار می گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در کمیسیون کلامی و فقهی، بیشتر آیات قرآنی و روایات نقل شده از بزرگان دین درباره محور شرارت و جریان های تکفیری دنبال می شود و در کمیسیون اجتماعی نیز امسال به فضای مجازی توجه شده و فرصت ها، تهدید ها و راهکارهای برون رفت از آن بررسی و کنکاش قرار می گیرد و در کمیسیون بانوان هم به تبیین جایگاه زن و نقش آنها در انقلاب از نگاه دو طرف و این موضوع که جایگاه زن از دیدگاه امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب، چگونه تبیین شده بررسی می شود.

وی بیان کرد: در این همایش تفهیم و تفهم علما در باب اشرار و افرادی که دست به انتحاری می زنند پرداخته می شود و چنان‌چه علما در این باره به تفهم برسند جامعه نیز آن را خواهد پذیرفت، زیرا علمای دین و بزرگان مذاهب راس هرم هستند.

وی ادامه داد: مهمانانی از دیگر استان ها در این همایش حضور پیدا می کنند، برای افتتاحیه از حجت الاسلام مروی و اختتامیه نیز از حجت الاسلام رئیسی دعوت شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=40981

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰