تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
13

عرضه خودرو بیشتر می شود/ پراید هزار و ۵۰۰ دلار ارزبری دارد

  • کد خبر : 4154
  • 10 شهریور 1397 - 9:29
عرضه خودرو بیشتر می شود/ پراید هزار و ۵۰۰ دلار ارزبری دارد

به گزارش جمهوریت،‌ رضا انصاری افزود: از اواخر سال ۹۶ در جلسات متعددی که با خودروسازان داشتیم آنها درخواست افزایش قیمت می‌کردند. وی گفت: خودروسازان با توجه به تحلیلی که از وضع امروز داشتند از ماه‌ها قبل خودرو به بازار عرضه نکردند و می‌خواهند در این شرایط به هدف افزایش قیمت برسند. عضو کمیسیون صنایع و معادن […]

به گزارش جمهوریت،‌ رضا انصاری افزود: از اواخر سال ۹۶ در جلسات متعددی که با خودروسازان داشتیم آنها درخواست افزایش قیمت می‌کردند.

وی گفت: خودروسازان با توجه به تحلیلی که از وضع امروز داشتند از ماه‌ها قبل خودرو به بازار عرضه نکردند و می‌خواهند در این شرایط به هدف افزایش قیمت برسند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حربه خودروسازان در چنین مواقعی که بازار به‌دلیل انحصار مافیایی است توقف عرضه خودرو برای افزایش قیمت است.

انصاری گفت: با توجه به اینکه حدود ۷۰ هزار خودرو در انبارهای خودروسازان وجود دارد آنها به‌بهانه آنچه که نبود یک قطعه یا دو قطعه اعلام می‌کنند از عرضه این خودروها خودداری کرده‌اند که این گفته آنها واقعی نیست.

وی یادآور شد: زمانی که در صنعتی انحصار شکل بگیرد هزینه‌های تولید افزایش و بهره‌وری کاهش می‌یابد و شرایط کنونی صنعت خودرو محصول سوء مدیریت این صنعت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون مشخص شده است بحث‌های بومی‌سازی صنعت خودرو که خودروسازان مدعی آن می‌شدند نادرست و حاشیه‌ای بوده و گزارش‌ها در این زمینه دقیق نبوده است.

انصاری تأکید کرد: ایجاد شرایط رقابتی، درمان صنعت خودروسازی کشور است و برای دستیابی به این هدف باید ساختار مالکیت بنگاه‌های خودروساز اصلاح و دولت مصمم شود ساختار این بنگاه‌ها از دولتی خارج شود.

وی گفت: جریانی در صنعت خودروسازی کشور شکل گرفته که با آمارسازی و گزارش‌های اغواکننده زمان را برای جراحی صنعت خودرو به تأخیر می‌اندازد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مدیران خودروساز در جلسه با نمایندگان مجلس قول داده‌اند در هفته آینده عرضه خودرو را بیشتر کنند.

انصاری گفت: اکنون مشخص شده صنعت خودروسازی کشور ارزبر است و به‌عنوان نمونه پراید هزار و ۵۰۰ دلار ارزبری دارد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=4154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰