تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
13

واکنش دولت به طرح موضوع استیضاح روحانی در مجلس

  • کد خبر : 41689
  • 01 اسفند 1397 - 16:06
واکنش دولت به طرح موضوع استیضاح روحانی در مجلس

به گزارش جمهوریت ؛  حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱ اسفند) هیئت دولت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام تعدادی از نمایندگان مجلس برای طرح موضوع استیضاح رئیس‌جمهور گفت: نمایندگان مجلس باید بدانند در چه شرایطی چه مطلبی را بیان می‌کنند و چه رفتاری از خود […]

به گزارش جمهوریت ؛  حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱ اسفند) هیئت دولت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام تعدادی از نمایندگان مجلس برای طرح موضوع استیضاح رئیس‌جمهور گفت: نمایندگان مجلس باید بدانند در چه شرایطی چه مطلبی را بیان می‌کنند و چه رفتاری از خود بروز می‌دهند. امروز در شرایطی هستیم که مورد تحریم ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌ایم و در این شرایط نیازمند اتحاد و انسجام هستیم.

وی افزود: طرح موضوع استیضاح رئیس‌جمهور در شرایطی که رئیس مجلس در آستانه سفر به چین بود و به همراه تعدادی از رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و وزرای اقتصادی دولت در این کشور حضور دارد، همچنین  اینکه ما در مذاکره با اروپا هستیم و اجلاس سوچی نیز با حضور رؤسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود؛ همچنین اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و مقام معظم رهبری نیز پیام بسیار مهمی صادر کردند؛ منطبق بر مصالح، منافع کشور و رهنمودهای رهبری نیست.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: تعداد امضاءکنندگان طرح استیضاح رئیس‌جمهور بسیار کم است. هیچ تصمیم فراکسیونی در این‌باره وجود ندارد و تنها چند نماینده به اراده و تشخیص خود تصمیم طرح موضوع استیضاح رئیس‌جمهور را اتخاذ کردند. همچنین مشاهده می‌کنیم تعدادی از فراکسیون‌های مجلس در این خصوص اعلام موضع کردند و برخی از نمایندگان هم که حتی منتقد دولت‌اند در موضع‌گیری‌های خود اعلام کردند، طرح سوال از رئیس‌جمهور و استیضاح او در مجلس به مصلحت کشور نیست.

امیری ادامه داد: با این حال من بسیار امیدوارم دوستانی که طرح استیضاح را مطرح کردند به شرایط امروز کشور توجه کنند و به نحوی عمل کنند که دشمن ناامید و داخلی‌ها امیدوار شوند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ارتباط  همزمانی طرح موضوع استیضاح رئیس‌جمهور و آغاز رقابت‌های انتخاباتی مجلس یازدهم نیز بیان کرد: من نمی‌خواهم نیت کنم اما معتقدم با وجود اینکه سوال استیضاح و تحقیق و تفحص حق نمایندگان است، چگونگی و زمان استفاده از این حق نیز بسیار مهم است.

واعظی: طرح موضوع عدم کفایت رییس جمهور تبلیغاتی است

به گزارش جمهوریت ؛ محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره استیضاح رئیس‌جمهور گفت: این حرکت تبلیغاتی است.

وی افزود:‌ شنیدم که هر سه فراکسیون اعلام کردند مخالف این کار هستیم. تعداد این افراد گفته شده که ۱۷ نفر بودند و همواره از کسانی بودند که در دولت قبل با تمام وجود از آقای احمدی‌نژاد حمایت می‌‌کردند و الان هم با همه وجود با دولت کنونی مخالفت می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اضافه کرد:  برای اینکه آن کارهایی که در گذشته انجام دادند خیلی نشان داده نشود از هر روشی استفاده می‌کنند، هیچ فرقی هم برایشان نمی‌کند که در چه شرایطی هستیم. فکر می‌کنم کاری که انجام می‌دهند با منافع و مصالح امروز کشور همراهی ندارد و لذا ما به آن رویه‌ای که در  مجلس است احترام می‌گذاریم و نمی‌خواهیم که موضعی بگیریم که در مقابل مجلس قرار بگیریم. کارهای این فراد جدید نیست و در گذشته هم این مدل کارها را انجام دادند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=41689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰