تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

دانشگاه‌ها مشکلات مالی را برای دانشجویان شفاف‌سازی کنند

  • کد خبر : 41703
  • 01 اسفند 1397 - 16:09

به گزارش جمهوریت ; معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها باید مشکلات مالی خود را برای دانشجویان شفاف‌سازی کنند. به گزارش ایسنا، مجتبی صدیقی، امروز اول اسفند، در جلسه دیدار با نمایندگان دانشجویی دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید مشکلات مالی خود را […]

به گزارش جمهوریت ;

معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها باید مشکلات مالی خود را برای دانشجویان شفاف‌سازی کنند.

به گزارش ایسنا، مجتبی صدیقی، امروز اول اسفند، در جلسه دیدار با نمایندگان دانشجویی دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید مشکلات مالی خود را برای دانشجویان شفاف سازی کنند تا موجب درک بهتر آن‌ها از وضع موجود شود.

وی افزود: در کشور محدودیت‌هایی وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که دانشجویان خواسته‌های خود را مطرح نکنند.

معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه را یکی از مهم‌ترین نهادهای کشوری می‌دانیم، پس باید به آن توجه کنیم.

صدیقی اظهار کرد: شورای صنفی حق دارند در خصوص مسائل دانشجویان نظیر تغذیه نظارت داشته باشند و بتوانند اظهار نظر کنند.

وی بیان کرد: در برنامه ششم در نظر داریم که به ساخت خوابگاه‌های جدید در دانشگاه‌ها بپردازیم که طبق قانون بودجه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اعتبار آن از محل تسهیلات بانکی تأمین خواهد شد و تمام مبلغ اجاره، صرف بازپرداخت وام شود.

معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بیش از ۲۰ دانشگاه از این طرح استقبال کرده‌اند که دانشگاه بیرجند نیز یکی از آن‌ها است و ان شاءالله در سال آینده کلنگ زنی خوابگاه‌ها را خواهیم داشت.

صدیقی خاطر نشان کرد: ۲۷ زمین چمن مصنوعی در دانشگاه‌ها مشخص شده و تاکنون ۱۰ مورد از آن انجام شده و تا دو ماه آینده این تعداد افزایش خواهد داشت و سال آینده نیز این مسئله تکرار می‌شود.

وی عنوان کرد: اتاق‌های تندرستی خوابگاه‌ها نیز در سال ۹۸ لکه‌گیری می‌شود و اگر دانشگاهی نداشته باشد، ایجاد خواهد شد.

رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت برای پروژه‌های بالای ۵۰ درصد تکمیل شده، اعتبار گذاشته و در خصوص سایر پروژه‌های نیمه تمام، چشم امید ما به کمک خیرین است.

صدیقی اظهار کرد: حوزه آموزشی مسئله سنوات اضافه تحصیلی دانشجویان را برای دانشگاه‌های سطح ۱ و ۲ در اختیار خود آن‌ها قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون موفق شدیم که مبلغ وام‌های دانشجویی و وام‌های ضروری را افزایش دهیم و در سال ۹۸ نسبت به افزایش هزینه کار دانشجویی نیز بازنگری خواهد شد.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه سهم دانشگاه بیرجند از طرح توازن صفر بوده است، تاکید کرد: امسال اولین سالی است که در بودجه‌های طرح توازن نام دانشگاه‌ها آمده و توقع ما از استانداری‌ها و مسئولین این است که مقداری از آن را به دانشگاه‌ها اختصاص دهند.

صدیقی اظهار کرد: برخی دانشگاه‌ها شرایط مالی خوبی دارند و در بحث بازدیدهای علمی سایر دانشگاه‌ها به دانشگاه خود می‌توانند امکاناتی را در اختیار آن‌ها قرار دهند و در ازای آن تشویقی‌هایی نیز برای آن‌ها قرار می‌دهیم، لذا در خصوص این طرح پیشنهادی بازنگری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان سرمایه‌های کشور هستند و توجه به ایمنی آن‌ها در دانشگاه، خوابگاه، حمل و نقل و … مسئله‌ای مهم است که باید به آن توجه کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=41703

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰