تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

ممنوعیت شرکت عکاسان ایرانی در مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک

  • کد خبر : 43207
  • 05 اسفند 1397 - 2:34
ممنوعیت شرکت عکاسان ایرانی در مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک

به گزارش جمهوریت ; عکاسان ایرانی اجازه شرکت در مسابقه نشنال جئوگرافیک را ندارند. در این مسابقه که نشنال جئوگرافیک به مناسبت ۱۰۰ میلیونی شدن فالوورهای اینستاگرام خود برگزار می‌کند، ورود عکاسانی از کشورهای ایران، کوبا، کره شمالی، سودان و سوریه منع شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره ممنوعیت شرکت عکاسان ایرانی در […]

به گزارش جمهوریت ;

عکاسان ایرانی اجازه شرکت در مسابقه نشنال جئوگرافیک را ندارند. در این مسابقه که نشنال جئوگرافیک به مناسبت ۱۰۰ میلیونی شدن فالوورهای اینستاگرام خود برگزار می‌کند، ورود عکاسانی از کشورهای ایران، کوبا، کره شمالی، سودان و سوریه منع شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره ممنوعیت شرکت عکاسان ایرانی در مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک صحبت کنیم.

موسسه امریکایی نشنال جئوگرافیک به مناسبت ۱۰۰ میلیونی شدن فالوورهای پیچ اینستاگرامی خود مسابقه‌ای را برگزار می‌کند که جایزه آن سفر عکاسی به تانزانیا خواهد بود، اما عکاسان کشورهای ایران، کوبا، کره شمالی، سودان و سوریه از ورود به این مسابقه منع شده‌اند. این اقدام غیرحرفه‌ای نشنال جئوگرافیک اعتراض زیادی از سوی عکاسان مقیم ایران را به همراه داشت است.

تاریخچه منع حضور عکاسان ایرانی از حضور در رویدادهای بین المللی

این نخستین مرتبه ای نیست که عکاسان ایرانی در مسابقه‌های عکاسی بین‌المللی نظیر موسسه نشنال جئوگرافیک منع شده‌اند. در سال ۲۰۱۲ نیز عکاسان کشورمان اجازه ورود به مسابقه این موسسه را نداشتند. هرچند نشنال جئوگرافیک این اقدام را به دلیل محدودیت‌های سختگیرانه دولت آمریکا برای انتقال پول به حساب اشخاص ایرانی عنوان کرده بود. گفتنی است با تمام این سخت‌گیری‌ها، محسن کرامتی در سال ۲۰۱۸ توانست در موضوع برخورد نزدیک و عکسی که عزاداری روز عاشورا ثبت کرده بود، در این مسابقه برنده شود.

متاسفانه صحبت زیادی باقی نمی ماند. نظری دارید؟

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=43207

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰