تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

راهکار اشتراک گذاری انرژی خانگی

  • کد خبر : 43983
  • 06 اسفند 1397 - 8:42

به گزارش جمهوریت به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پنل تخصصی استارت‌آپ‌ها راهکار جدید برای مشکلات قدیم با اشاره به مسائل موجود […]

به گزارش جمهوریت به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پنل تخصصی استارت‌آپ‌ها راهکار جدید برای مشکلات قدیم با اشاره به مسائل موجود در زمینه مقررات حوزه انرژی کشور، گفت: به دلیل آنکه بازار و خدمات حوزه انرژی کشور در تصدی دولت است به شدت تحت تاثیر سرمایه‌گذاری و مقررات در بخش‌های آب و برق و نفت و گاز است.

وی افزود: تا دولت به موضوع انرژی ورود پیدا نکند و شرکت‌های بزرگ دولتی همچون توانیر، ‌شرکت گاز و نفت سازوکارهای لازم برای ورود استارت‌آپ‌ها را فراهم نکنند امکان حضور استارتاپ‌ها در این حوزه بسیار سخت خواهد بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید به لزوم حضور استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف کشور، تصریح کرد:  قاعدتا شرکت‌های دولتی باید از خوابی که در روزهای پیشرفت استارتاپ‌ها رفته‌اند،‌ بیرون بیایند و از ظرفیت‌های گسترده استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف بهره ببرند.

وی در تشریح زنجیره ارزش ناکارآمدی در کشور، ‌توضیح داد: در حوزه انرژی کشور به دلیل وجود مشکلات تاریخی، یک زنجیره ارزش ناکارآمدی شکل گرفته است که باعث شده تا شرکت‌ها در کل حوزه زنجیره ارزش انرژی با بهره‌وری و کارایی پایین و نوآوری کم، خدمات خود را ارائه کنند، که این روند بیشتر به دلیل حضور پر رنگ بخش دولتی به وجود آمده است.

محمدی خاطرنشان کرد: برای از بین بردن ناکارآمدی‌های موجود در حوزه انرژی، باید سیستم‌های استارتاپی انرژی را در ۴ لایه تولید، ‌توزیع، بهینه‌سازی مصرف و سیستم های مدیریت انرژی فعال کرد و از ظرفیت آن بهره برد که البته هرکدام از این لایه‌ها نیازمند سیستم‌های حمایتی است.

وی ادامه داد: فرصت‌هایی که استارتاپ‌ها در ۴ لایه ذکر شده می‌توانند ایجاد کنند مبتنی‌بر ۳ حوزه تکنولوژی شامل فناوری‌های مرتبط با انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، فناوری‌های نوظهور دیجیتال‌ همچون هوش مصنوعی، داده‌های کلان، اینترنت اشیا و بلاک‌چین و پلات‌فرم‌های اقتصاد اشتراکی هستند که هر کدام به نوعی می‌توانند به حوزه انرژی کمک کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشریح کرد: فناوری‌های حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر که همخوان با سیاست‌های کاهش آلاینده‌ها و کاهش کربن در هوا هستند در حال تقویت و رشد در بازارهای انرژی دنیا هستند که از سال ۲۰۲۲ به بعد شاهد رشد فزاینده‌ای در این حوزه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: فناوری‌های نوظهور اقتصاد دیجیتال همچون هوش مصنوعی، داده‌های کلان، اینترنت اشیا یا بلاک‌چین‌ها، بستر‌های مهمی در حوزه تولید، بهینه‌سازی مصرف و توزیع و سیستم‌های مدیریت انرژی هستند که می‌توانند از طریق فعالیت‌های استارت‌آپی ظرفیت‌های گسترده این بخش را فعال کنند.

محمدی در پایان با تاکید بر لزوم حضور استارتاپ‌ها در حوزه انرژی کشور، گفت: استارتاپ‌های حوزه انرژی در پلات‌فرم‌های اقتصاد اشتراکی نیز می‌توانند ورود پیدا کنند وزمینه اشتراک‌گذاری دارایی‌های انرژی خانگی و مصرف آن در راستای بهینه‌سازی مصرف را فراهم آورند.

رویداد استارت‌آپ استریم به دنبال  معرفی استارتاپ های حوزه انرژی به سرمایه گذاران با هدف توسعه و گسترش اکوسیستم استارتاپی در این صنعت استراتژیک و معرفی استارتاپ های فناورانه به شبکه سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ و مطرح فعال است.

استارتاپ استریم همگام با پارادایم جدید کسب‌وکار در دنیا،‌ ضمن آشنایی با استارتاپ‌های فناورانه در اکوسیستم استارتاپی انرژی ایران، مبتنی‌بر فناوری‌های نوآورد همچون اینترنت اشیا، زنجیره بلوکی‌، هوش مصنوعی و شکل گرفته‌اند و امکان دسترسی سریع‌تر و ارزان‌تر به نوآوری‌های فرا سازمانی را برای ذینفعان فراهم می کنند .

پایان پیام /

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=43983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰