تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

گوترش: فقدان آی‌ان‌اف جهان را ناامن‌تر و بی‌ثبات‌تر می‌کند

  • کد خبر : 44479
  • 07 اسفند 1397 - 12:09

به گزارش جمهوریت ; دبیرکل سازمان ملل متحد از ایالات متحده و روسیه درخواست کرد تا پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد موسوم به آی‌ان‌اف را حفظ کرده و پیمان استارت جدید را پیش از سررسید انقضای آن در ۲۰۲۱ تمدید کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه […]

به گزارش جمهوریت ;

دبیرکل سازمان ملل متحد از ایالات متحده و روسیه درخواست کرد تا پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد موسوم به آی‌ان‌اف را حفظ کرده و پیمان استارت جدید را پیش از سررسید انقضای آن در ۲۰۲۱ تمدید کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد در ژنو گفت، از دست دادن آی‌ان‌اف جهان را ناامن‌تر و بی‌ثبات‌تر می‌کند. واشنگتن اول فوریه اعلام کرد در صورتی که روسیه به نقض مفاد این پیمان پایان ندهد، ظرف شش ماه از آن خارج می‌شود.

گوترش تاکید کرد: واقعیت این است که ما نمی‌توانیم به رقابت هسته‌ای بی بند و بار روزهای تاریک جنگ سرد بازگردیم. من از طرفین پیمان آی‌ان‌اف می‌خواهم تا از زمان باقیمانده استفاده کرده و وارد گفت‌وگوی صادقانه در حوزه مسائل مختلف مطرح شده، شوند. حفظ این پیمان بسیار مهم است.

او گفت، استارت جدید تنها ابزار حقوقی بین‌المللی برای محدودسازی حجم دو زرادخانه هسته‌ای بزرگ جهان است و مفاد بازرسی آن به نفع کل جهان است. گوترش همچنین یادآوری کرد، ذخایر جهانی تسلیحات هسته‌ای یک‌ششم آنچه در ۱۹۸۵ بوده است، شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: من روسیه و آمریکا را ترغیب می‌کنم تا از تمدید این پیمان برای بررسی کاهش‌های بیشتر در زرادخانه هسته‌ای استراتژیک استفاده کنند. من روزی را آرزومندم که این توافق‌های دو جانبه، چند جانبه شود.  

آنتونیو گوترش در ادامه ابراز امیدواری کرد، دومین نشست رهبران آمریکا و کره‌شمالی که برای چهارشنبه و پنج‌شنبه همین هفته در ویتنام برنامه‌ریزی شده است، پیشرفت واقعی ایجاد کند. او تاکید کرد: امیدوارم در نشست آخر هفته در هانوی، پایتخت ویتنام رهبران جمهوری دموکراتیک خلق کره و ایالات متحده روی گام‌های قاطع برای خلع سلاح هسته‌ای پایدار، مسالمت‌آمیز و کامل و همچنین دارای قابلیت راستی‌آزمایی در شبه جزیره کره توافق کنند.

انتهای پیام  

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=44479

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰