تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

واکنش رئیس پنتاگون به خبر درخواست ترامپ برای «ترور بشار اسد»

  • کد خبر : 4498
  • 14 شهریور 1397 - 10:32
واکنش رئیس پنتاگون به خبر درخواست ترامپ برای «ترور بشار اسد»

به گزاش جمهوریت،واکنش‌ها به انتشار کتاب یک روزنامه نگار تحقیقی در آمریکا درباره اظهارات رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر «کشتن» رئیس‌جمهور سوریه، وزیر دفاع ایالات متحده را به اظهارنظر درباره این ادعا واداشت. «باب وودوارد»، روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی کتابی منتشر کرد و در آن نوشته، دونالد ترامپ بعد از اتهاماتی که در آوریل ۲۰۱۷ علیه […]

به گزاش جمهوریت،واکنش‌ها به انتشار کتاب یک روزنامه نگار تحقیقی در آمریکا درباره اظهارات رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر «کشتن» رئیس‌جمهور سوریه، وزیر دفاع ایالات متحده را به اظهارنظر درباره این ادعا واداشت.

«باب وودوارد»، روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی کتابی منتشر کرد و در آن نوشته، دونالد ترامپ بعد از اتهاماتی که در آوریل ۲۰۱۷ علیه دولت سوریه درباره حمله شیمیایی به غیرنظامیان مطرح‌ شد در یک گفت‌وگوی تلفنی با «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا این موضوع را مطرح کرد.

 طبق ادعای این کتاب، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار ترور رئیس‌جمهور سوریه شده و به متیس گفته بود: «این لعنتی را بکشیم. وارد عمل شویم. خیلی از این لعنتی‌ها را بکشیم.»

به گفته «وودوارد»، متیس در پاسخ به ترامپ گفته که مسئله را دقیق بررسی خواهد کرد اما بعد از گذاشتن گوشی، به یکی از دستیاران ارشدش گفت: «هیچ‌کدام از این کارها را انجام نمی‌دهیم. باید خیلی حساب‌شده‌تر عمل کنیم.»

به گزارش «سی‌ان‌ان»، وزیر دفاع آمریکا بیانیه‌ای درباره ادعای منتشر شده در این کتاب واکنش نشان داد و اعلام کرد: «سخنان تحقیرآمیز درباره رئیس‌جمهور که در کتاب وودوارد به من نسبت داده شده، هرگز توسط من یا در حضور من مطرح نشده است».

رئیس پنتاگون ادامه داد: «در حالی که من به طور کلی خواندن داستان را دوست دارم اما این کتاب یک برند خاص داستان سرایی در واشنگتن است و منابع بی نام و نشان آن، اعتباری ندارند».

متیس افزود: «این ایده که من در زمان خدمتم به این دولت به فرمانده منتخب کل قوا، رئیس‌جمهور ترامپ توهین کنم یا در وزارت دفاع آمریکا به منصب ریاست جمهوری بی احترامی کنم، زاییده توهم و خیال پردازی یک فرد است».

واکنش وزیر دفاع آمریکا به ادعای مطرح شده در کتاب وودوارد با استقبال ترامپ مواجه شد و او در توئیتر اظهارات متیس را باز انتشار داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=4498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰