تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

درمان سریع نقرس با داروهای واکنشی

  • کد خبر : 4501
  • 14 شهریور 1397 - 11:37
درمان سریع نقرس با داروهای واکنشی

به گزارش جمهوریت، به نقل از مجله ادونسد ساینس نیوز، نقرس، بیماری متداولی است که در اثر بالا رفتن سطح اسید اوریک خون پدید می‌آید و به رسوب کریستال‌های اسید اوریک در خون منجر می‌شود. این شرایط، التهاب را بالا می‌برد و به دردی مشقت بار و حاد می‌انجامد.   اگرچه نشانه‌های نقرس، قابل کنترل […]

به گزارش جمهوریت، به نقل از مجله ادونسد ساینس نیوز، نقرس، بیماری متداولی است که در اثر بالا رفتن سطح اسید اوریک خون پدید می‌آید و به رسوب کریستال‌های اسید اوریک در خون منجر می‌شود. این شرایط، التهاب را بالا می‌برد و به دردی مشقت بار و حاد می‌انجامد.

 

اگرچه نشانه‌های نقرس، قابل کنترل هستند، پیشگیری از تورم‌های التهابی برای دوری از تخریب بلندمدت بافت و به حداقل رساندن درد، مهم است اما این کار، به داروهای کنترل‌شده‌ای نیاز دارد که می‌توانند به سرعت واکنش نشان دهند، به طوری که رساندن دارو به صورت خودکار صورت ‌گیرد و دوز مورد نیاز به حداقل برسد.

 

گروهی از دانشمندان “دانشگاه کالیفرنیا”(UC) قصد دارند روش جدیدی ابداع کنند که علاوه بر رساندن داروی مورد نیاز، راهی برای درمان تورم‌های التهابی ارائه دهد. افزایش متابولیسم سلولی، میزان pH خون را کاهش می‌دهد. پژوهشگران برای پروژه خود، از ذرات “دکستران” که با “دگزامتازون” بارگیری شده بودند، استفاده کردند. دگزامتازون، معمولا برای درمان نقرس تجویز می‌شود.

 

پژوهشگران در آزمایش خود، شرایط نقرس را در محیطی مانند مفصل استخوان برای موش‌ها شبیه‌سازی کردند. پس از القای التهاب به موش‌ها و درمان با ذرات دکستران، به رغم تزریق دوز کمی از دارو، کاهش چشمگیری در متابولیسم سلول‌ها مشاهده شد. نهایتا مشخص شد که اثرات ضد التهابی این مدل، بسیار بیشتر از داروهای متداول است.

اخبار,اخبار پزشکی,نقرس

 

درمان بیماری‌های التهابی که با استفاده از واکنش زیستی صورت می‌گیرند، می‌توانند التهاب را کاهش دهند و از تورم پیشگیری کنند.

 

شاید این روش درمانی، در آینده نزدیک در دسترس قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=4501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰