تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

رتبه بندی کارخانجات غذایی/شرط صدور پروانه تولید

  • کد خبر : 45047
  • 08 اسفند 1397 - 12:14

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرگزاری مهر، وحید مفید، با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی در اداره کل غذا و آشامیدنی این است که میزکار همکاران به سمت یک سامانه واحد برود، اظهارداشت: در نظر داریم تمام امور مرتبط با نظارت، صدور پروانه ها، بازرسی، واردات مواد اولیه، محصول نهایی و…، به طور کلی […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید مفید، با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی در اداره کل غذا و آشامیدنی این است که میزکار همکاران به سمت یک سامانه واحد برود، اظهارداشت: در نظر داریم تمام امور مرتبط با نظارت، صدور پروانه ها، بازرسی، واردات مواد اولیه، محصول نهایی و…، به طور کلی به سمت سامانه ها برود چراکه سامانه ها به انسجام و وحدت رویه کمک می کند.

وی افزود: استانداردها در سامانه ها قرار گرفته و در صورتی که موردی با آن مغایرت داشته باشد، اجازه صدور پروانه داده نمی شود.

مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا سیستم های کنترل برای ذی نفعان قابل رویت است و امکان پیگیری فرایند وجود دارد.

مفید با بیان اینکه این سامانه پس از گذراندن پایلوت در سه دانشگاه علوم پزشکی تهران و رفع معایب احتمالی به صورت کشوری اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال ۹۸ تمامی تولیدات فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی داخلی در این سامانه وارد و در سال ۹۹ به صورت سراسری در کشور الزامی شود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سامانه زیرساخت لازم برای رتبه بندی کارخانجات که از قبل پیش بینی شده است امکان پذیر می‌کند، بر این اساس به کارخانجاتی که در رتبه های بالا قرار می گیرند این امکان داده می شود که صدور پروانه توسط مسئول فنی انجام گیرد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=45047

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰