تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

زنگ خطر گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی در اروپا

  • کد خبر : 45246
  • 08 اسفند 1397 - 17:35

به گزارش جمهوریت ; بررسی‌ها نشان می‌دهد روند گسترش مقاومت آنتی‌بیوتیکی در اروپا کاهش پیدا نکرده‌ است. به گزارش ایسنا، مسئولان حوزه سلامت اعلام کرده‌اند: گسترش مقاومت آنتی بیوتیک‌ها در اروپا روند کاهشی پیدا نکرده و در این شرایط درمان مسمومیت‌های غذایی و دیگر عفونت‌ها سخت می‌شود. با انتشار آماری از رشد مقاومت آنتی بیوتیک‌ها، […]

به گزارش جمهوریت ;

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند گسترش مقاومت آنتی‌بیوتیکی در اروپا کاهش پیدا نکرده‌ است.

به گزارش ایسنا، مسئولان حوزه سلامت اعلام کرده‌اند: گسترش مقاومت آنتی بیوتیک‌ها در اروپا روند کاهشی پیدا نکرده و در این شرایط درمان مسمومیت‌های غذایی و دیگر عفونت‌ها سخت می‌شود.

با انتشار آماری از رشد مقاومت آنتی بیوتیک‌ها، «ویتنیس اندریوکایتیس»، کمیسیونر بهداشت و ایمنی غذای اتحادیه اروپا اظهار داشت: باید در سراسر این منطقه زنگ هشدار به صدا درآید. گزارش منتشر شده نشان می‌دهد در حال ورود به جهانی هستیم که درمان عفونت‌های شایع در آن سخت‌تر شده‌ است.

مقاومت دارویی از استفاده نادرست یا زیاده‌روی در مصرف آنتی بیوتیک‌ها و دیگر داروهای ضد میکروبی ناشی می‌شود که شرایطی را برای باکتری‌ها فراهم می‌سازد تا با پیدا کردن روش‌های جدید در مقابل دارو مقاوم شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بررسی انجام شده روی ۲۸ کشور اتحادیه اروپا مشخص شد باکتری موسوم به کامپیلوباکتر که موجب مسمومیت غذایی می‌شود در برخی از کشورها به آنتی‌بیوتیک فلوروکینولون به شدت مقاوم شده و این دارو دیگر در درمان این عفونت اثربخش نیست.

انتهای پیام    

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=45246

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰