تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

چه کسانی شرایط عضویت در هیات مدیره بانک ها را دارند؟

  • کد خبر : 4527
  • 15 شهریور 1397 - 10:11
چه کسانی شرایط عضویت در هیات مدیره بانک ها را دارند؟

به گزارش جمهوریت؛سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عضویت در هیات مدیره بانکها نیازی به داشتن سابقه صرفا بانکی ندارد. سید ناصر موسوی لارگانی گفت: اگر دو نفر ار اعضای هیات مدیره بانکها سابقه بانکی داشته باشند کافی است. به گفته وی بر اساسس قانون دو نفر از اعضای هیات مدیره بانکها […]

به گزارش جمهوریت؛سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عضویت در هیات مدیره بانکها نیازی به داشتن سابقه صرفا بانکی ندارد.
سید ناصر موسوی لارگانی گفت: اگر دو نفر ار اعضای هیات مدیره بانکها سابقه بانکی داشته باشند کافی است.
به گفته وی بر اساسس قانون دو نفر از اعضای هیات مدیره بانکها می توانند از خارج از سیستم بانکی معرفی و انتخاب شوند.
گفتنی است بر اساس قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور انتخاب مدیرعامل و هیأت‌ مدیره بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری پس از صدور تأیید صلاحیت حرفه‌ای و وثاقت و امانت آنان از سوی بانک مرکزی امکان‌پذیر است.
این افراد باید حداقل دارای ده سال سابقه در زمینه‌های مالی، بانکی و بازرگانی و دانشنامه کارشناسی مرتبط باشند. نحوه احراز شرایط اعتراض و رسیدگی به آن با پیشنهاد مشترک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب شورای پول و ‌اعتبار تعیین می‌شود.
در چند روز گذشته برخی از رسانه ها با فرافکنی و عدم اطلاع از قانون اقدام قانونی مجمع عمومی بانک صادرات را زیر سوال بردند.
دوهفته قبل سهامداران بانک صادرات ارسلان فتحی پور را که سابقه دو دوره ( هفتم و هشتم) ریاست بر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد به عنوان عضو جدید هیات مدیره بانک انتخاب کردند.
ارسلان فتحی پور در دوره هفتم رییس کمیته تحقیق و تفحص از بانک صادرات ایران و در دوره هشتم عضو هیات رییسه تحقیق و تفحص از بانک های کشور در دوره هفتم بوده است.

سهامداران بانک صادرات معتقدند: فتحی پور با توجه به سوابق موثر در حوزه قانون گذاری و نظارت و همچنین حوزه اجرایی می تواند نماینده ارزشمندی برای آنها بوده و با تجربه کافی روند توسعه این بانک را تسریع تر کند.مدیرعامل و عضو هیات مدیره هلدینگ ایران ترانسفو، مشاور عالی موسسه مالی و اعتباری کوثر، مشاور وزیر اقتصاد، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در دوره های هشتم و نهم، رییس کمیته تحقیق و تفحص از بانک صادرات ایران در دوره هفتم، عضو هیات رییسه تحقیق و تفحص از بانک های کشور در دوره هشتم ونهم مجلس، عضو هیات رییسه کمیسون اقتصادی در مجلس هفتم٬عضو کمیسیون جهاد اقتصادی در دوره هشتم مجلس عضو شورای مشورتی امور تجارت وزارت صمت،عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، عضو فراکسیون سرمایه گذاری مجلس، عضو هیأت مدیره شرکت هواپیمایی آسمان، رئیس هیأت مدیره هلدینگ آتیه دماوند (سهامی عام وابسته به بانک صنعت و معدن) بخش از سوابق ارسلان فتحی پور است.

وی ۱۲ سال سابقه در مجلس شورای اسلامی و بیش از ۱۵سال سابقه مدیریت اقتصادی وبازرگانی دارد این در حالی است که درقانون ده سال پیش بینی شده است که ۱۷سال آن هم اضافه است.

این در حال است که در قانون ده سال سابقه بانکی٬ مالی یا بازرگانی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=4527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰