تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

آنفلوانزا و ذات الریه خطر حمله قلبی را افزایش می دهند

  • کد خبر : 45451
  • 09 اسفند 1397 - 8:35

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشکده پزشکی لندن دریافتند چندین ارگانیسم متفاوت که عامل بروز عفونت های تنفسی، از جمله ویروس آنفلوانزا و S.pneumoniae (شایع ترین باکتری عامل ذات الریه) هستند مسئول بروز التهاب در قلب هم هستند. این شرایط در ادامه منجر به لخته شدن خون در ماهیچه های قلب […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشکده پزشکی لندن دریافتند چندین ارگانیسم متفاوت که عامل بروز عفونت های تنفسی، از جمله ویروس آنفلوانزا و S.pneumoniae (شایع ترین باکتری عامل ذات الریه) هستند مسئول بروز التهاب در قلب هم هستند.

این شرایط در ادامه منجر به لخته شدن خون در ماهیچه های قلب می شود و در نتیجه خطر حمله قلبی و سکته افزایش می یابد.

یافته های جدید بیانگر این مطلب است که ابتلا به آنفلوانزا یا ذات الریه ریسک حمله قلبی را تا یک هفته بعد از ابتلا به این عفونت و ریسک سکته را تا یک ماه بعد افزایش می دهد.

«شارلوت وارن گاش»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بیماری قلبی، سکته و عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی سه عامل اصلی مرگ در جهان در طول ۱۵ سال گذشته بودند و بر شمار زیادی از افراد جهان تاثیر می گذارند.»

به گفته محققان، خطر حمله قلبی و سکته در افراد جوان و سالم بعد از عفونت دستگاه تنفسی پایین است، و تاثیر آن در افراد کمتر از ۶۵ سال در مقایسه با افراد ۶۵ سال به بالا و همچنین افراد مبتلا به بیماری های قلبی کمتر است.

در این مطالعه، محققان نرخ بروز حمله قلبی و سکته را در ۱۹۸۹ فرد بزرگسال در مدت بعد از عفونت تنفسی مورد بررسی قرار دادند و آن را با نرخ بروز مشکلات قلبی-عروقی در سایر زمان ها مقایسه کردند.

به گفته محققان، واکسن آنفولانزا می تواند به حفاظت در مقابل حملات قلبی و سکته بعد از عفونت تنفسی کمک کند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=45451

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰