تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
13

ادامه صادرات نفت ایران ضربه به اعتبار جهانی آمریکا

  • کد خبر : 4599
  • 16 شهریور 1397 - 12:30
ادامه صادرات نفت ایران ضربه به اعتبار جهانی آمریکا

علی رغم تمام تلاش های آمریکا برای تحریم ایران، جمهوری اسلامی همچنان به صادرات نفت خام خود ادامه خواهد داد، این مساله را اخیرا رئیس جمهوری ایران نیز به آن اشاره نمود و اعلام  داشت که صادرات نفت کشورش به صفر نخواهد رسید. به گزارش نواندیش، پایگاه خبری هانولو در گزارشی پیرامون برنامه تحریمی آمریکا نوشت: […]

علی رغم تمام تلاش های آمریکا برای تحریم ایران، جمهوری اسلامی همچنان به صادرات نفت خام خود ادامه خواهد داد، این مساله را اخیرا رئیس جمهوری ایران نیز به آن اشاره نمود و اعلام  داشت که صادرات نفت کشورش به صفر نخواهد رسید.
به گزارش نواندیش، پایگاه خبری هانولو در گزارشی پیرامون برنامه تحریمی آمریکا نوشت: او در سخنانی اشاره داشت که ما به هر ترتیبی شده به صادرات نفت ادامه خواهیم داد. ایالات متحده پیش از این وعده داده بود که در ماه نوامبر صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند. اکنون از زمان خروج آمریکا از برجام این کشور به دنبال رایزنی برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.
تا امروز اگرچه تعدادی از کشورها تصمیم به کاهش واردات نفت ایران گرفته اند اما در نقطه مقابل تعدادی نیز در برابر این تهدید قد علم کرده اند. بنابراین آمریکا هنوز تا تحقق رویای خودش فاصله بسیاری دارد.

اگر دولت ترامپ تا آبان ماه نتواند وعده خودش را محقق نماید و ایران همچنان به صادرات نفتش ادامه دهد این شکستی بزرگ برای سیاست های تحریمی ترامپ خواهد بود. در چنین شرایطی به نظر می رسد دیپلماسی آمریکا برای متقاعد کردن دیگر کشورها باید فعال تر شود.

حال باید تا ماه نوامبر منتظر ماند و دید که آیا طرف آمریکایی می تواند به خواسته خود برسد یا نه در صورتی که این اتفاق رخ ندهد ضربه ای بزرگ به اعتبار جهانی آمریکا وارد خواهد شد.
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=4599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰