تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

رشد چشمگیر ترانزیت کالا با افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت/درخواست روس‌ها برای تکمیل سریع پروژه

  • کد خبر : 45999
  • 10 اسفند 1397 - 12:09

به گزارش جمهوریت ; علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:‌ طی ۵ سال اخیر دولت توجه ویژه‌ای به تامین زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی کشور داشته است و در این راستا اتصال استان‌های باقیمانده به شبکه ریلی کشور در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان این‌که یکی از این پروژه‌ها […]

به گزارش جمهوریت ;

علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:‌ طی ۵ سال اخیر دولت توجه ویژه‌ای به تامین زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی کشور داشته است و در این راستا اتصال استان‌های باقیمانده به شبکه ریلی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که یکی از این پروژه‌ها راه آهن قزوین-رشت است، افزود: البته این پروژه در دولت‌های قبلی آغاز شده بود،‌اما طی سال‌های اخیر با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی مورد توجه ویژه دولت قرار گرفت.

وی ادامه داد: ساخت این پروژه به اتمام رسیده و گویا قرار است نیمه ماه جاری به بهره‌برداری رسمی برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:‌ساخت این خط‌آهن یکی از خواسته‌های کشورهای همسایه شمالی به ویژه روسیه بود تا بتوانند با سرعت و ایمنی بیشتر و قیمت کمتر کالاهای ترانزیتی خود را حمل کنند.

یارمحمدی بیان کرد: با بهره‌برداری از این خط‌آهن شاهد رشد چشمگیر ترانزیت کالا در کریدور شمال-جنوب خواهیم بود که برای اقتصاد کشور در شرایط کنونی بسیار مفید است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=45999

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰