تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
9

تاخیر صادرکننده در تحویل ارز خیانت است

  • کد خبر : 4721
  • 17 شهریور 1397 - 15:20
تاخیر صادرکننده در تحویل ارز خیانت است

به گزارش جمهوریت؛ حسن روحانی در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی که به مناسبت تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت به مردم در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است افزود: روز هفدهم شهریور، ایثار و فداکاری مردم و ایستادگی مردم شرق تهران در خیابان نیروی هوایی و همچنین فداکاری مردم در روزهای اولیه ماه شوال در […]

به گزارش جمهوریت؛ حسن روحانی در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی که به مناسبت تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت به مردم در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است افزود: روز هفدهم شهریور، ایثار و فداکاری مردم و ایستادگی مردم شرق تهران در خیابان نیروی هوایی و همچنین فداکاری مردم در روزهای اولیه ماه شوال در سال ۱۳۵۷ در حافظه تاریخی مردم ایران ثبت شده است .

وی گفت : اگر آن روزها مقاومت و ایثار مردم نبود، هدف بلند ملت ایران برای دستیابی به استقلال و آزادی و جمهوریت و اسلامیت امکانپذیر نمی شد .

رئیس جمهور افزود : در روزهای دفاع مقدس هم ما روزهای شیرین و مهمی داشتیم و روزهای سختی نیز گذراندیم، خرداد سال ۶۱ را به یاد دارید، پیروزی رزمندگان ما در آزادی خرمشهر و آن شادمانی عمومی بعد از آن که برای ملت ما به وجود آمد؛ بلافاصله یک ماه بعد در تیرماه در عملیات رمضان دچار مشکل شدیم ، همچنین بعد از آن در والفجر مقدماتی و والفجر یک هم دچار مشکل شدیم ، به طوری که در سال ۶۲ مشکلات زیادی را داشتیم تا اینکه عملیات موفق و مهم خیبر را گذراندیم.
وی گفت : این عملیات به فتح جزایر مجنون منتهی شد اما بعد از آن در سال ۶۳ مجدد فشار زیادی به رزمندگان ما آمد و تمام امیدمان به پیروزی در عملیات بدر بود تا بتوانیم روحیه نیروها را بالا ببریم اما در بدر هم موفقیت ما ناقص بود؛ امام (ره) برای دلداری به رزمندگان فرمودند که نگویید شکست بلکه بگویید عدم الفتح، چون مسیر و راه ما درست است .
رئیس جمهور افزود : نمی شود وقتی یک ماه و یا یک سال یک مسیر سخت پیش روی ما قرار گرفت ما از اهدافمان عقب نشینی کنیم و امید ما متزلزل شود، زندگی فراز و نشیب دارد ما در خود انقلاب هم روزهای بسیار سخت و تاریکی داشتیم.

رئیس جمهور در واکنش به پیشنهاد مذاکره امریکا: قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را
رئیس جمهور گفت: در خود انقلاب هم روزهای بسیار سخت و تاریکی داشتیم، سال ۴۱ یک موفقیت و پیروزی به دست آوردیم، در نهضت اسلامی سال ۴۲ فروردین آن کشتار مدرسه فیضیه رخ داد، محرم پیروزی به دست آوردیم، ۱۲ محرم امام دستگیر شد و حوادث ۱۵ خرداد آن کشتار عظیم رخ داد.
آقای روحانی در ادامه سخنانش در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی افزود: فروردین سال ۴۳ امام از زندان آزاد شد یک شادمانی بزرگ در مسیر نهضت اسلامی پیش آمد در آبان سال ۴۳ امام دستگیر و به ترکیه تبعید شد و دوباره این مشکلات جدید پیش روی ما قرار گرفت.
رئیس جمهور گفت: این فراز و نشیب نهضت اسلامی تا سال ۵۶-۵۷ و پیروزی نهایی بود آیا کسی می تواند بگوید در این نهضت اسلامی سال ۴۴ سال بسیار سخت و پیچیده و شاید برای بعضی ناامیدکننده بود، مخصوصا در سال ۴۴ عده ای از مردان مبارز در خرداد ماه اعدام شدند.
آقای روحانی با بیان اینکه زندگی ما فراز و نشسب دارد اظهار داشت : امروز روز برگزاری چهاردهمین جشنواره شهید رجایی است، در روز تاریخی ۱۷ شهریور می توان گفت شهید رجایی و شهید باهنر بهترین الگو برای ما هستند و شما می دانید چه روزهای سختی را شهیدان رجایی و باهنر و مخصوصا شهید رجایی سپری کردند.
رئیس جمهور گفت : سال ۵۹ سال بسیار سختی بود، درست است شهید رجایی نخست وزیر شده بود اما از یک طرف مشکلات در درون دستگاه های اجرایی از یک طرف مشکلات در داخل نیروهای مسلح از یک طرف جنگ تحمیلی از یک طرف گروهک هایی که به کشتار مردم در خیابان پرداخته بودند روزهای بسیار مشکلی بود، روزهایی پیش می آمد که هر روز ما به مجلس می رفتیم یک عزیزی را از دست می دادیم یا آن نماینده در خانه شهید می شد یا در مسیر راه شهید می شد یا عده زیادی در حزب به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی روی هر صندلی می نشستیم بعد از چند روز می دیدیم یک قاب عکس و دسته گل جای آن عزیز می آمد تصریح کرد : مگر ملت ما ترسید و یا عقب نشینی کرد؟ ایستادیم و با مقاومت و روحیه عبور کردیم ، مگر ملت ما ملتی است که در برابر فشار یک گروه حاکم جدید در کاخ سفید که خودشان هم نمی دانند چه می گویند و چه می کنند و حتی مردم آنها نیز نمی دانند که این حاکمان چکار می کنند، آنها با همه در می افتند ، نه تنها با نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه از آن طرف بگویید با چه کسی در نیفتادند؟ با دوستان قدیمی و سنتی خود با افرادی که رقم های تجاری بالا و روابط اقتصادی دارند با همه رو به رو شدند.
وی ادامه داد: از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می دهند از یک طرف هر روز برای ما از طرق مختلف پیغام می دهند که بیایید با هم مذاکره کنیم هر دو هفته یک پیام جدید می آید اینجا مذاکره کنیم آنجا مذاکره کنیم ، ما می خواهیم مسائل را حل کنیم .
رئیس جمهور گفت : قسم حضرت عباس یا دم خروس کدام؟ پیغامتان را ببینیم نرمش در پیام را ببینیم یا عمل ددمنشانه شما را ببینیم؟ اگر شما راست می گویید اگر شما دوستدار ملت ایران هستید چرا می خواهید در زندگی مردم ایران فشار وارد کنید؟

امروز جنگ، جنگ اقتصادی است همه باید در کنار هم باشیم
رئیس جمهور گفت: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است، جنگ روانی و جنگ تبلیغاتی و دولت در صف مقدم این جنگ است.
آقای روحانی در ادامه سخنانش در چهاردهمین جشنواره شهیدرجایی با اشاره به پیام های جدید از جانب امریکا برای ایران افزود: پیغامت را ببینیم، نرمش در پیام را ببینیم یا عمل ددمنشانه شما را؟ اگر راست می گویید و اگر شما دوستدار ملت ایران هستید چرا می خواهید در زندگی مردم ایران فشار وارد کنید؟
رئیس جمهور گفت: شما فکر کردید اگر دو ماه، سه ماه، چهار ماه، یک سال بر مردم ما فشار آورید مردم ما می آیند در خیابان دست هایشان را بالا می برند و می گویند تسلیم امریکا شدیم؟ تسلیم کاخ سفید شدیم؟ این خطای شماست این اشتباه شماست، از آن طرف دولت امروز در صف مقدم است.
آقای روحانی با تاکید بر اینکه امروز جنگ، جنگ اقتصادی است، افزود: امروز جنگ، جنگ روانی است، جنگ تبلیغاتی است، دولت در صف مقدم این جنگ است، اولا از همه می خواهم همه احزاب، همه گروه ها، همه قوا، همه ارکان، امروز نه روز گله است نه روز رقابت است و نه خدای ناکرده روز انتقام، امروز ما در میدان مبارزه هستیم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه حالا ممکن است بین سپاه و ارتش در دوران جنگ جایی اختلاف سلیقه بود و حتی در برخی عملیات بین سپاه و ارتش ما در سپاه بحث می کردیم واقعا اختلاف نظر بود اما وقتی تصویب می کردیم و عملیات شروع می شد ولو اینکه آن عملیات را سپاه داشت انجام می داد ارتش نمی گفت چون من در قرارگاه مخالفت کردم کنار می روم تمام توپخانه ارتش می آمد، تمام هوانیروز، تمام هواپیماهای ارتش، تمام سیستم پدافندی و ترابری به پشتیبانی می آمد، جنگ شروع شد، این بحث ها را نداریم، اختلاف نظر، سلیقه و دو نظر داشتیم اینها برای قبل از شروع جنگ است جنگ که شروع شد همه کنار هم هستیم.
آقای روحانی در ادامه با اشاره به حضور خود برای پاسخ به سوال نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نیز افزود: یکی از دوستان بسیار خوبم یک نامه ای بعد از حضور من در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نمایندگان نوشته بود که ای کاش شما این و آن مطالب را می گفتید.
وی ادامه داد: من سه جمله به او پاسخ دادم. من خودم بلد بودم پاسخ دادم همه حرف های تو درست است اینها برای شرایط صلح است من خودم بلد بودم اگر شرایط ما شرایط صلح بود، اگر دشمن به میدان نیامده بود، اگر امریکا شمشیر از غلاف خارج نکرده بود، بله من جور دیگری صحبت می کردم، سخن دیگری می گفتم.
آقای روحانی افزود: اما امروز روز جنگ با دشمن است ممکن است با عده ای اختلاف سلیقه داشته باشیم و یک روزی در انتخابات باهم رقابت کردیم تمام شد امروز با همیم، امروز مجلس و دولت و قوه قضاییه در کنار دو قوه دیگر است ارکان دیگر نظام در کنار دولت هستند.
رئیس جمهور ادامه داد: بیانات پنجشنبه مقام معظم رهبری را یک بار دیگر مرور کنیم، خیلی جمله مهمی گفتند، گفتند در روز سخت کسی حق ندارد پشت دولت را خالی کند، مردانگی، مروت، اخلاق، اصول انقلاب و منافع ملی اقتضا می کند امروز در کنارهم باشیم، همدیگر را یاری کنیم، پشتوانه یکدیگر باشیم.
آقای روحانی گفت: دولت که نمی تواند از یک طرف با امریکا مبارزه کند از یک طرف دیگر حواسش به راست و چپ باشد، چند طرف بجنگد؟ در سه جبهه که دولت نمی تواند بجنگد، درحالی که امروز رو به روی دولت، امریکا و رژیم صهیونیستی است، راست و چپ باید در این میدان جنگ، دو جناح میمنه و میسره دولت و حامی باشند وگرنه من بخواهم به راست و چپ جواب دهم ما به جایی نمی رسیم.
با همه توان به مردم خدمت کنیم
رئیس جمهور گفت: باید آستین ها را بالا بزنیم و با تمام قدرت به مردم کشور خدمت کنیم.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی افزود: من چند دوره در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان شرکت کردم و به خوبی از شرایط انتخابات آگاهی دارم اما اکنون باید همه چیز را کنار گذاشت امروز روز آزمایش بزرگ ملی ماست جناحی فکر نکند که اگر علیه دولت کلمه ای گفت محبوب مردم می شود این تصور خطا و اشتباه است می گوید چون دولت مشکل دارد پس من هم فشاری به دولت بیاورم تا در میان مردم محبوب شوم. این افراد بدانند مغضوب خواهند شد و مردم به آنها پشت خواهند کرد.
رئیس جمهور گفت: مردم به فرد غیور احترام می گذارند در زمان جنگ غیرت این را می گوید که همه جناح ها باید در میدان مبارزه در برابر دشمن قرار بگیرند امروز ما دشمنی جز امریکا و رژیم صهیونیستی و اذنابشان نداریم.
آقای روحانی افزود: واقعیت این است که نه راست و نه چپ هیچ کدام دشمن ما نیست ما نباید با راست و یا چپ مقابله کنیم همه باید باهم باشیم.
رئیس جمهور گفت: بار سنگینی بر دوش شما دولتیان است منظورم از دولت همین رقم دو میلیون و نیم و همه آن جمعیتی از زن و مرد در روستا و شهر از کارمندان دولت است که مشغول خدمات رسانی هستند.
رئیس جمهور افزود: بار ما امروز سنگین تر است من به خوبی می فهمم که کارمندان دولت امروز در فشار معیشتی و اقتصادی هستند زیرا حقوق آنها ثابت است و متغیر نیست و برنامه ریزی حقوق این افراد برنامه ریزی یک ساله می شود و در داخل آن یک سال هر چه فشار اقتصادی بیشتر شود حقوق بگیران ثابت تحت فشار بیشتری قرار می گیرند این به آن معنی نیست که مسئولان رده بالای اجرایی کشور به فکر کارمندان نباشند مسئولان باید به فکر باشند و باید از مردم حمایت و به آنها کمک کنند و راه حل مقابله با مشکلات را پیدا کنند.
آقای روحانی گفت: تقریبا همه هفته گذشته ما تا شب پنج شنبه که با دوستان مذاکره می کردیم بخش بزرگی از بحثمان این بود که بسته های حمایتی را چگونه اجرا کنیم، ما می دانیم که مردم در سختی اند ما می دانیم که زمان جنگ است زمان جنگ یعنی موشک باران، بمباران، گلوله باران و آمدن زخمی. جنگ اقتصادی هم اینچنین است. باید آستین ها را بالا بزنیم و با تمام قدرت به خدمت کشور و مردم بسیج شویم.
رئیس جمهور افزود: مردم ما باید احساس کنند حالا که در فشارند در سال ۹۷ اگر به اداره ای مراجعه می کنند کارشان از سال ۹۶ زودتر انجام می شود و احترامشان در ادارات دولتی بیشتر حفظ می شود. این کمک شما کارمندان به دولت، نظام و کشور است.
آقای روحانی گفت: تمام نامه هایی که در اداره سیر می شود آقای انصاری باید مقرراتش را تهیه کند و تاریخ و مهر بخورد که این نامه در چه تاریخ و چه ساعتی به این بخش آمده و در چه تاریخ و ساعتی از این بخش خارج شده است تا بتوان قضاوت کرد و براساس آن مبنا امتیازدهی کرد.

دولت الکترونیک ما اگر کامل بود همه این مشکلات برطرف شده بود
رئیس جمهور خطاب به وزیر ارتباطات و دیگر وزرا گفت: باید تلاشتان را انجام دهید، شفافیت با دولت الکترونیک به دست می آید.
آقای روحانی در ادامه سخنانش در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی افزود: نوع رفتار کارمندان در سی و یک استان مشابه هم است، اگر در یک استان این خدمت با مدت سه روز انجام گرفت در یک استان دیگر دو روز، اعلام کنید. همان وسط سال اعلام کنید کارمندان نمونه ،استاندار ، فرماندار، مدیر کل، رئیس بخش و وزیر مربوط را مورد تشویق قرار دهید.
وی ادامه داد : باید زمان خدمت رسانی را کوتاه و دقیق کنیم فکر نکنیم مهری که به دست ماست یا امضایی که پای نامه باید اضافه کنیم یک قدرت است که باید سر مراجعه کننده منت بگذاریم؛ مردم آقا و ولی نعمت ما هستند، ما خادم آنها هستیم .
رئیس جمهور اضافه کرد: اشکال ندارد یک مراجعه کننده آمد ضمن امضا و مهر یک نیم خیز برایش بلند شویم، جواب سلامش را بلند بدهیم با لبخند به او نگاه کنیم بگذارید روحیه بگیرد بگذارید احساس کند ما خادم و خدمتگزار او هستیم.
وی ادامه داد : شما امروز معیارهایی برای این جشنواره قرار دادید یکی از چیزهایی که امروز می شنیدم دولت الکترونیک بود، یکی از نکات بسیار مهم این است که کدام دستگاه در دولت الکترونیک بیشتر قدم برداشته است .
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت الکترونیک شفافیت درست می کند افزود : امروز در بازار ارز التهاب وجود دارد، بله بخشی از این التهاب به خاطر فشار امریکا و خارجی است اما من به عنوان رئیس دولت اینجا اعلام می کنم بخش از التهابات داخلی است، یعنی صادرکننده ای، چه دولتی یا خصولتی، ارزی را که باید امروز در اختیار سامانه نیما قرار دهد ثبت می کند ۴۸ ساعت بعد می دهد دلیلش را من اینجا نمی خواهم بگویم این کار خیانت به کشور است.
وی ادامه داد: من دیروز به یکی از مسئولان گفتم اگر کسی این کار را کرد قدم اول عزل و قدم دوم معرفی به دادگاه، چرا این کار را می کنید؟ برای اینکه شرکت امتیاز بگیرد؟ برای اینکه آخر سال سود شرکت بالا برود؟ برای اینکه سهم خودت در این شرکت بیشتر شود؟ تو به خاطر سهم خودت داری به ملت ایران صدمه می زنی.
آقای روحانی اضافه کرد: حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم ، شش ماه از سال گذشته است می بایست ۲۰ میلیارد این به بانک مرکزی و در سامانه نیما می آمد، چقدرش آمده؟ حالا نمی خواهم بگویم چرا؟ چه کسی مسئول است؟ این را هم می خواهیم به گردن امریکا و رژیم صهیونیستی بگذاریم؟ بله آنها خیلی جنایتکارند و جنایت می کنند و خیلی ضربه زده اند و می زنند قبول دارم، اما خودمان چی؟ ما چکار کردیم؟
رئیس جمهور گفت: من از سازمان امور اداری و استخدامی می خواهم یک معیار بزرگ از امروز برای تمام وزارتخانه ها و شرکت ها برای زمان تحویل دادن ارز صادراتی قرار دهند برای آنهایی که یک ساعت زودتر ارز صادراتی را عرضه می کنند؛ و از آن طرف آنهایی را که در این کار تاخیر می کنند تنبیه کنیم این به عنوان یک معیار مهم است.
روحانی افزود : دولت الکترونیک ما اگر کامل بود همه این مشکلات برطرف شده بود، دیگر نیاز نبود من اینجا با ناراحتی این را بگویم معلوم بود این جنس از مبدأ چه زمانی تولید شده است، چه زمانی به بندر می رسد، چه زمانی صادر می شود، به کجا صادر می شود، چه زمانی پولش دریافت می شود، از کدام طریق این پول می آید، چه زمانی به دست تولیدکننده می رسد، چه روزی باید تحویل بانک مرکزی دهد، نیاز نبود بگوییم عزل و نصب کنید، نیازی به این نبود که به قوه قضاییه بروید، مشکل ما دولت الکترونیک است که ما عقبیم.
وی ادامه داد: آقای جهرمی و تمام وزارتخانه ها باید تلاششان را انجام دهند، اگر ما می گوییم شفافیت با دولت الکترونیک به دست می آید، اگر من می گویم کار ادارات را سرعت بدهیم، با دولت الکترونیک ما متوجه می شویم، حتی لبخند و اخم کارمند را در دولت الکترونیک می بینیم، این فضای الکترونیکی به ما خواهد گفت لبخند کجا بوده است.
خودمان را برای دولت الکترونیک آماده کنیم 
رئیس جمهور گفت:­ فضای الکترونیکی باید در کشور ما معیار باشد.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی افزود: نمی دانیم چرا اینقدر در کشور ما دارو مصرف می شود؟ هر وقت هرکسی صبح از خواب بلند می شود و بیمار می شود سر خود آنتی بیوتیک مصرف می کند در حالی که با کمی استراحت­ و یک مقدار نوشیدنی شاید مشکلش برطرف شود.
وی در ادامه گفت: وقتی به پزشک مراجعه می شود پزشک ما صفحه نسخه را تا آنجایی که جا دارد پرمی کند و وقتی از او می پرسیم که چرا اینقدر نسخه را پر می نویسی؟ می گوید اگر این کار را انجام ندهم دیگر مریض به پیش من نمی آید هرچند ما می دانیم در اکثرمواقع نسخه نیاز نیست.
رئیس جمهور ادامه داد: اگر دولت الکترونیک کامل شود مشخص می شود که یک مریض در طول سال چقدر آنتی بیوتیک دریافت کرده است.
وی افزود: جالب است به هر اداره ای که می رسی­ و کار داری از کارت ملی و شناسنامه ات و حتی­ کارت پایان خدمتت کپی دریافت می کنند و هرکدام از ما باید با یک چمدان کپی به ادارات برویم.
رئیس جمهور­ در ادامه گفت: همه جای دنیا مردم با یک کارت امور زندگی شان می گذرد اما درکشور ما هر جا که می روی باید یک چمدان کپی همراه خود داشته باشیم و ما باید هر چه سریع تر خودمان را برای دولت الکترونیکی آماده کنیم.
فتیله مردسالاری را در ذهن پایین بیاوریم 
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی بر به کارگیری زنان و جوانان در پشت میز مدیریت تأکید کرد.
آقای روحانی گفت: نمی توانیم به یک دختر خانم بگوییم که دانشگاه نرود اگر بخواهیم از خانم ها استفاده نکنیم، آنها را از دانشگاه نیز محروم کنیم، چه دلیلی دارد که آنها به دانشگاه بروند و درس بخوانند، چرا این همه زحمت می کشند، برای چه نمرات آنها خوب است، برای چه تحقیقات خوبی انجام می دهند؟
وی افزود: کارآیی خوب بانوان در جامعه بدان معناست که آنها مانند مردان عمل می کنند. ما باید فتیله مردسالاری را در ذهن پایین بیاوریم.
رئیس جمهور گفت: زن ها همانند مردان در همه زمینه ها قدرت دارند و در برخی از امور حتی بهتر از مردها عمل می کنند. ما باید از جوانان نیز در کنار بانوان استفاده کنیم و آنها را به میدان بیاوریم. تا پایان این دولت باید کاری کنیم که سن مدیریت به طور متوسط ۸ سال کاهش پیدا کند و بر همین مبنا باید حرکت کنیم.
آقای روحانی افزود: اینکه ۳۰ درصد مدیریت کشور را در اختیار خانم ها قرار دهیم نکته بسیار درست و صحیحی است ما باید عدالت را مراعات کنیم زیرا در پیشگاه خداوند زن و مرد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند .
رئیس جمهور گفت: علم، دانش، جهاد، فداکاری، تقوا و پاکدامنی معیار ماست. اشتغال خانم ها آمار خوبی بود که به من ارائه کردند و طبق آماری که معاون رئیس جمهور در امور زنان به من ارائه کرده است اثبات می کنم که تعداد مدیران پایه و میانی که خانم هستند در استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها در یک سال ۱۷۴ نفر است.
وی افزود: در حال حاضر ۲۸ معاون وزیر در ۱۵ دستگاه اجرایی و ۱۷ مدیر عالی منصوب شده اند و همچنین ۱۸۰ مدیر میانی و ۴۲۹ مدیر پایه که در مجموع نشان می دهد که ۶۳۶ بانوی ایرانی در دولت دوازدهم منصوب شده اند.
روحانی گفت: آنهایی که اذعان دارند که دولت دوازدهم نتوانسته است برای زنان و جوانان قدمی بردارد باید به این نکته توجه داشته باشند که این آمار یک ساله ما از بهره گیری بانوان و جوانان قدم بسیار قابل قبولی است و ما باید این روند را ادامه دهیم و جوانان را سر کار بیاوریم.
وی خاطرنشان کرد: سن جوانی سنی است که انسان پرانرژی است همانطور که ما اول انقلاب و در دفاع مقدس خستگی نمی شناختیم و شبانه روز کار می کردیم اما وقتی سن بالا می رود در جسم و روح تاثیر می گذارد به همین خاطر ما باید از نیروی جوان بهره کافی ببریم.
آقای روحانی گفت: من به وزرا از ابتدای دولت یازدهم تاکید کردم که باید حداقل دو تن از جوانان و بانوان را درکنار خود بیاورید و به عنوان مشاور و معاون از آنها بهره ببرید البته قبول داریم که برخی از مدیریت ها به تجربه نیاز دارد و ما باید این تجربه را اکنون کسب کنیم تا به نتیجه لازم دست یابیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه مصرف باید به عنوان شاخص شناخته شود گفت: آن دستگاهی که آب، برق و گاز کمتری مصرف می کند باید معیاری برای ما­ شود.
آقای روحانی​ افزود: چابک سازی باید به عنوان یک معیار شناخته شود، یعنی آن دستگاهی که با کارمند کمتر خدمات بیشتری ارائه می کند­ معیار جدیدی باشد که ارائه می کنیم، حتی این معیارها می تواند برای انتخاب مدیران شایسته در جشنواره آینده شهید رجایی در نظر گرفته شود.
انتهای  پیام/
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=4721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰