تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

گوگل پته اپل را روی آب ریخت!

  • کد خبر : 47545
  • 13 اسفند 1397 - 16:09

به گزارش جمهوریت ; کارشناسان فعال در شرکت گوگل به تازگی از حفره‌های امنیتی موجود در سیستم عامل مک او اس محصولات اپل خبر داده اند. به گزارش ایسنا، این روزها که امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران از اهمیت روزافزونی برخوردار شده است، محققان متعددی با تحت بررسی قرار دادن موضوعات و […]

به گزارش جمهوریت ;

کارشناسان فعال در شرکت گوگل به تازگی از حفره‌های امنیتی موجود در سیستم عامل مک او اس محصولات اپل خبر داده اند.

به گزارش ایسنا، این روزها که امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران از اهمیت روزافزونی برخوردار شده است، محققان متعددی با تحت بررسی قرار دادن موضوعات و موارد مختلف، به بررسی حفره‌های امنیتی موجود در اپلیکیشن های مختلف می‌پردازند و با آگاهی بخشیدن به کاربران، سعی دارند که آنها را در حفاظت از اطلاعات شخصی خود مطلع کرده و به شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن‌های مذکور نیز هشدار دهند که وضعیت امنیت سایبری خود و خدمات خود را بهبود بخشند.

گوگل به تازگی اعلام کرده است که آسیب پذیری و ضعف‌های امنیتی متعددی در سیستم عامل مک او اس موجود بر روی محصولات اپل وجود دارد که به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

کارشناسان گروه پروجکت زیرو که در شرکت گوگل فعالیت می‌کنند، شهرت زیادی در حوزه کشف ضعف‌های امنیتی و آسیب پذیری‌های مختلف موجود در نرم افزارهای گوناگون دارند که پس از اعلام و انتشار خبرهای مربوطه، به شرکت‌های مذکور تا سقف ۹۰ روز مهلت و فرصت می‌دهند تا آسیب پذیری‌های مکشوفه را برطرف کرده و خبر مربوط به آن را رسانه‌ای کنند.

طبق گزارشی که در وب سایت The INQUIRER آمده است، حالا به نظر می‌رسد که کارشناسان این گروه به تازگی از یک حفره امنیتی خطرناک که در سیستم عامل مک او اس محصولات اپل وجود داشته، پرده برداری کرده‌اند. بدین ترتیب، دو غول تکنولوژی آمریکایی که همواره در زمینه توسعه سیستم عامل‌های موبایلی به رقابت بسیار تنگاتنگی پرداخته‌اند، مدتهاست که می‌خواهند هر یک به وجود حفره‌های امنیتی و همچنین در خطر بودن اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران خود اشاره کرده و دیگری را به عدم حفاظت از حریم شخصی کاربران در فضای مجازی متهم کنند.

سال گذشته بود که این گروه امنیتی از آسیب پذیری‌های وجود در سیستم عامل ویندوز ۱۰ و همچنین مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج خبر داده بود که در نهایت منجر به برطرف شدن مشکلات مربوط به آن شد.

بر اساس گفته‌های برخی از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری، حالا به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد اپل را به رعایت و حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود موظف و مجبور کند و بدین ترتیب نسبت به اخبار متعددی که همواره درباره امنیت سایبری ضعیف سیستم عامل اندروید در رسانه‌ها منتشر می‌شود، واکنش نشان دهد.

این درحالیست که برخی دیگر از تحلیلگران با این دیدگاه مخالف بوده و بر این باورند که کارشناسان ، محققان و پژوهشگران فعال در Project Zero گوگل تنها کار و وظیفه خود را انجام داده‌اند و هیچ ماجرای دیگری همچون اقدامات تلافی‌جویانه در جریان نیست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=47545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰