تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
10

کشمکش منتخبان مجلس و شورا بر سر یک قانون؛ افشانی از بهشت خداحافظی می کند؟

  • کد خبر : 4871
  • 19 شهریور 1397 - 13:41
کشمکش منتخبان مجلس و شورا بر سر یک قانون؛ افشانی از بهشت خداحافظی می کند؟

به گزارش جمهوریت؛شهرداری تابع قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بوده و قانون به طورکامل شهرداری ها را هم دربرمی گیرد. به طورحتم پس از مدت مورد نظر ۲ ماه برای اجرای قانون افرادی که از سمت خود کنارگیری نکرده و حقوق دریافت کنند؛ یا اینکه نیرویی مغایر قانون در دستگاهی جذب شود، تصرف در اموال […]

به گزارش جمهوریت؛شهرداری تابع قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بوده و قانون به طورکامل شهرداری ها را هم دربرمی گیرد. به طورحتم پس از مدت مورد نظر ۲ ماه برای اجرای قانون افرادی که از سمت خود کنارگیری نکرده و حقوق دریافت کنند؛ یا اینکه نیرویی مغایر قانون در دستگاهی جذب شود، تصرف در اموال دولتی محسوب شده و برای مقامات متخلف باید مجازات در نظر گرفت.

به گزارش شبکه خبری منتخبان ملت؛ گروه اجتماعی؛ قانون منع به کارگیری بازنشستگان با تصویب اصلاحاتی در مجلس شورای اسلامی عرصه را برای مدیریت جوانان باز کرد، قانونی که به استناد آن بسیاری از مدیران رده بالا در سن بازنشستگی یا بازنشسته باید جای خود را به مدیران جوان و توانمند بدهند، گرچه بسیاری از مدیران جویای خدمت سعی داشتند با انجام لابی هایی مانع تصویب این قانون شوند ولی مجلس شورای اسلامی با۸۰ درصد رای موافق آن را تصویب کرد.
در این بین منع ادامه فعالیت شهردار تهران نیز بر سر زبان ها افتاده است و پس از چند هفته به عقیده برخی از اعضای شورای شهر وی خود را بازخریده کرده بنابراین مشمول قانون نمی شود ولی در آنسوی ماجرا، نمایندگان مجلس متفق القول می گویند شهردار تهران از این قانون مستثنی نیست و باید بهشت را ترک کند. رئیس مجلس شهردار را نیز مشمول این قانون می داند.
از سوی دیگر محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز می گوید: با توجه به اینکه نهاد فرادستی شورا ، وزارت کشور است، باید وزیر کشور نیز در این خصوص پاسخ دهد.

براجرای قانون تکمین داریم

کشمکش منتخبان مجلس و شورا بر سر یک قانون؛ افشانی از بهشت خداحافظی می کند؟

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای پنجم شهر تهران در گفت وگو با شبکه خبری منتخبان ملت با تاکید بر اینکه رویکرد شورای شهر تمکین بر قانون است می گوید: در گذشته قوانینی بوده که شهرداری تهران را از این قانون مستثنی کرده است.‎
به گفته وی در حال حاضر اقدامات لازم از سوی معاونت پارلمانی شهرداری تهران و شورای شهر در حال انجام است.

شهردار تهران از قانون مستثنی نیست

کشمکش منتخبان مجلس و شورا بر سر یک قانون؛ افشانی از بهشت خداحافظی می کند؟

محمدرضا صباغیان بافقی عضو کمیسیون شورا و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با شبکه خبری منتخبان ملت می گوید: قانون استثنا ندارد و شهردار تهران از این قانون مستثنی نخواهند بود.
به گفته وی با ابلاغ قانون جدید، قوانین گذشته کم لن یکن تلقی خواهد شد.

اعضای شورا قانون را تفسیر نکنند/ قانون جدید فصل الخطاب است

کشمکش منتخبان مجلس و شورا بر سر یک قانون؛ افشانی از بهشت خداحافظی می کند؟

علی اصغر یوسف نژاد عضو کمیسیون شورا و امور داخلی مجلس نیز به شبکه خبری منتخبان ملت می گوید: قانون به صراحت، شفاف و روشن افرادی را که مشمول قانون می شوند مشخص کرده و شهردار تهران نیز مستثنی نیست.
وی در خصوص اظهارات بعضی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه قوانین گذشته شهردار تهران را از این قانون مستثنی کرده است تاکید کرد: بطور حتم قانون اخیر فصل الخطاب بوده و قوانین گذشته منتفی خواهد شد.
عضو کمیسیون شورا و امور داخلی مجلس یادآور شد: تفسیر قانون با مجلس بوده و شهرداری تهران چنانچه ابهامی در قانون داشته میتواند از معاونت قوانین مجلس سوال کند و یا تقاضای استفساریه دهد اما آنچه که به روشنی در قانون به آن تاکید شده، شهردار تهران مشمول این قانون است.‎

افشانی باید از بهشت برود

کشمکش منتخبان مجلس و شورا بر سر یک قانون؛ افشانی از بهشت خداحافظی می کند؟

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس نیز نیز در گفت وگو با شبکه خبری منتخبان ملت گفت: با توجه به اینکه دستگاه هایی که تصمیمات آنها در دیوان عدالت اداری قابل طرح باشد، اعم از اینکه بودجه مستقل مانند شهرداری ها داشته و یا نداشته، دولتی محسوب می شوند و از سوی دیگر ساختار اداری شهرداری به گونه ای است که شهرداران درحکم عالی ترین مقام اجرایی دستگاه خود هستند.
عزت الله یوسفیان ملا تصریح کرد: شهرداری تابع قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بوده و قانون به طورکامل شهرداری ها را هم دربرمی گیرد و افشانی باید بهشت را ترک کند.
سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به اینکه اظهارات غیرمنطقی برخی مخالفان این قانون برای شهرداری تهران پذیرفتنی نیست افزود: به طورحتم پس از مدت مورد نظر ۲ ماه برای اجرای قانون افرادی که از سمت خود کنارگیری نکرده و حقوق دریافت کنند؛ یا اینکه نیرویی مغایر قانون در دستگاهی جذب شود، تصرف در اموال دولتی محسوب شده و برای مقامات متخلف باید مجازات در نظر گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=4871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰