تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3

کورنینگ یک محافظه شیشه‌ای برای نمایشگر گوشی‌های منعطف می‌سازد

  • کد خبر : 49016
  • 15 اسفند 1397 - 23:34
کورنینگ یک محافظه شیشه‌ای برای نمایشگر گوشی‌های منعطف می‌سازد

به گزارش جمهوریت ; ارسال شده توسط: معین کریمی ۱۵ اسفند ۹۷ ساعت ۲۰:۴۰ کمپانی کورنینگ رسما تایید کرده است که در حال کار روی تولید یک محافظ شیشه‌ای برای نمایشگر گوشی‌های منعطف است. با توجه به ارتباط نزدیک این شرکت با اپل، به نظر می‌رسد این می‌توان پالس مثبتی در مورد گوشی منعطف آینده‌ی […]

به گزارش جمهوریت ;

محافظ کورنینگ برای نمایشگر گوشی های منعطف - هواوی میت ایکس

۱۵ اسفند ۹۷ ساعت ۲۰:۴۰

کمپانی کورنینگ رسما تایید کرده است که در حال کار روی تولید یک محافظ شیشه‌ای برای نمایشگر گوشی‌های منعطف است. با توجه به ارتباط نزدیک این شرکت با اپل، به نظر می‌رسد این می‌توان پالس مثبتی در مورد گوشی منعطف آینده‌ی اپل باشد.

در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلون ما شاهد رونمایی از نخستین گوشی‌های هوشمند منعطف از سوی بزرگان بازار موبایل نظیر گلکسی فولد سامسونگ و میت ایکس هواوی بودیم. با این حال یکی از چالش‌هایی که گوشی‌های تاشو به همراه دارند، دوام نمایشگر آن‌ها است. نمایشگر گلکسی فولد و میت ایکس با جنسی از پلاستیک محافظت می‌شود. این بدان معناست که در مواجه شدن با یک ضربه‌ی خشن یا افتادن از ارتفاع، به راحتی خواهد شکست.

حالا خبر خوبی برای عاشقان این گوشی‌ها داریم. جان باین، مدیر ارشد کمپانی کورنینگ تایید کرده است که این شرکت در حال توسعه‌ی یک محافظ شیشه‌ای برای گوشی‌های هوشمند خمیده است. وی می‌گوید، چالش این است که شیشه را به اندازه‌ی کافی نازک کنید تا بتواند به بهترین شکل از صفحه محافظت کند. البته کورنینگ یک شریک تجاری با اپل است که حتی غول کوپرتینویی در آن سرمایه‌گذاری‌هایی را نیز انجام داده است. این حرکت کورنینگ باعث شده تا تحلیلگران حدس بزنند اپل از این شرکت درخواست کرده برای آیفون خمیده آینده‌ی خود اقدام به توسعه‌ی چنین محافظ شیشه‌ای کند.

محافظت منعطف کورنینگ اول از همه در اختیار اپل قرار می‌گیرد؟

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط باین، هدف کورنینگ ساخت یک شیشه‌ی فوق باریک با ضخامتی در حدود ۰٫۱ میلی‌متر و شعاع خمیدگی ۳ تا ۵ میلی‌متری است؛ بنابراین گوشی می‌تواند در هنگام باز شدن ضخامتی بین ۶ تا ۱۰ میلی‌متر داشته باشد. در واقع کورنین پیشتر یک شیشه‌ی منعطف به نام “Willow Glass” را عرضه کرده است، اما فرآیند تولید آن طوری نیست که بتوان در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد، زیرا آن باعث ایجاد خوردگی صفحه نمایش می‌شود. مشخص نیست این کمپانی چه زمانی محافظ شیشه‌ای خود مختص نمایشگر گوشی‌های منعطف را عرضه خواهد کرد و این موارد تنها اطلاعاتی بود که به دست ما رسیده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=49016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰