تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
2

گیلان پس از تهران و فارس در جایگاه ششم کشور به لحاظ تأمین منابع اعتباری قرار دارد

  • کد خبر : 49269
  • 16 اسفند 1397 - 14:09
گیلان پس از تهران و فارس در جایگاه ششم کشور به لحاظ تأمین منابع اعتباری قرار دارد

به گزارش جمهوریت ; رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت باید نگاه ویژه‌ای به استان گیلان در حوزه بهداشت و درمان کند. به گزارش ایلنا از رشت، محمدباقر نوبخت امروز در نشست شورای اداری استان گیلان با بیان اینکه بر اساس گزارش مکتوب و رسمی سازمان برنامه‌و بودجه طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ استان […]

به گزارش جمهوریت ;

 گیلان پس از تهران و فارس در جایگاه ششم کشور به لحاظ تأمین منابع اعتباری قرار دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت باید نگاه ویژه‌ای به استان گیلان در حوزه بهداشت و درمان کند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدباقر نوبخت امروز در نشست شورای اداری استان گیلان با بیان اینکه بر اساس گزارش مکتوب و رسمی سازمان برنامه‌و بودجه طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ استان گیلان بالغ بر دو هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی و تملک دارایی‌های گیلان اختصاص‌یافته اظهار کرد: اگر این میزان با دوره مشابه ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ مقایسه شود نشان می‌دهد که در این چهار سال یک و هفت‌دهم برابر در دولت یازدهم اعتبارات استانی گیلان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه به‌طور متوسط میانگین اعتبارات پرداختی در سال ۹۲ نسبت به سال ۸۴ تا ۹۱ دو برابر شده افزود: در سفر قبلی رئیس‌جمهور به گیلان مقرر شد برای ۳۶ طرح پروژه با رقمی معادل بیش از ۷۹۶ میلیارد تومان تخصیص پیدا کند که از این میزان تا این لحظه یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده درحالی‌که ۱۵۶ برابر وعده داده شده پرداخت‌شده است.

رئیس سازمان برنامه بودجه با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در یکی دو سال اخیر برای راه‌آهن پرداخت‌شده گفت: مبلغ پرداخت‌شده برای راه‌آهن در گیلان قابل‌توجه است و اگر قرار باشد عدالت در کشور اجرا شود بنده باید اجرایی کنم درحالی‌که اگر سهم پرداختی اعتبارت گیلان پرداخت نشود به این استان ظلم شده است.

نوبخت با بیان اینکه همه استان‌ها از دولت مطالبات دارند و لازم است دولت نیز به آن‌ها بیشتر کمک کند خاطرنشان کرد: کسانی که مطالبات از گیلان دارند باید ببینند با توجه به محدودیت‌هایی که دولت دارد چقدر به آن‌ها کمک شده درحالی‌که من اگر اعتبارات تخصیص‌یافته مقایسه‌ این دولت با دولت‌های گذشته را بر هر استانی بیان کنم مردم شاهد نگاه ویژه دولت به استان‌ها خواهند بود.

وی با اشاره به جایگاه گیلان به لحاظ اعتبارات عمرانی در کشور گفت: استان گیلان پس از تهران، فارس، گلستان جایگاه ششم کشور به لحاظ تأمین منابع اعتباری را دارد که این امر نشان‌دهنده نگاه دولت به استان گیلان است.

معاون رئیس‌جمهور با اذعان به اینکه دولت باید نگاه ویژه‌ای به استان گیلان در حوزه بهداشت و درمان کند افزود: مسئله بهداشت و درمان برای مردم بسیار مهم بوده به همین دلیل دولت علاوه بر اینکه باید در تکمیل پروژه‌های خود به بخش خصوصی توجه کند باید بتوانیم زیرساخت‌های خود در حوزه درمان و بهداشت را افزایش دهیم.

نوبخت ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال برای گیلان را بسیار ضروری دانست و بیان کرد: ساخت بیمارستان یک هزار تخت خوابی هزینه سنگینی را برای دولت ایجاد می‌کند که فعلاً از توان دولت خارج بوده و مسؤولان برای ساخت این بیمارستان باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند تا در کنار حمایت‌های دولت این امر در استان گیلان محقق شود.

وی با اعلام آمادگی دولت برای فعال‌سازی اعتبارات غیردولتی در استان گیلان گفت: این امکان برای ما وجود دارد که در جدول ۲۰ لایحه بودجه سال ۹۸ اگر اعتبار غیردولتی وارد گیلان شود آن را فعال و آن را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور با بیان اینکه دولت بیش از تعهد خود در سفر قبلی به استان گیلان اعتبار داده است اظهار کرد: اعتبارات اختصاص‌یافته به گیلان بیش ازآنچه بود که در جلسه شورای اداری دوره قبل سفر رئیس‌جمهور مصوب‌ شده بود هرچند ما اعتقادداریم که باید اعتبارات پروژه‌های گذشته در گیلان افزایش یابد تا طرح‌های باقیمانده تکمیل شود.

وی با اذعان به اینکه برای اجرایی شدن راه‌آهن رشت به آستارا چیزی بالغ‌بر هشت هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است بیان کرد: اجرایی شدن راه‌آهن رشت به آستارا باعث توسعه اقتصادی منطقه در عرصه‌های مختلف می‌شود که با توجه به هزینه زیاد و محدودیت‌های منابع خزانه‌داری دولت برای اتمام آن باید از بخش خصوصی استفاده کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای اجرای طرح راه‌آهن رشت ـ آستارا، وزیر صنعت و تجارت آذربایجان به ایران سفرکرده افزود: سفر وزیر صنعت و تجارت آذربایجان به گیلان در جهت اتصال راه‌آهن رشت ـ قزوین نشان از اهمیت این خط ریلی است درحالی‌که به همین میزان راه‌آهن رشت به بندر انزلی و بندر کاسپین نیز اهمیت دارد.

نوبخت با تأکید بر اینکه سفرهای رئیس‌جمهور به استان همواره باعث پیشرفت در آن استان می‌شود بیان کرد: اتصال راه‌آهن رشت به آستارا جزو مهم‌ترین پروژه‌های دولت دوازدهم است که ان‌شاءالله با تلاش مسئولان اجرایی خواهد شد زیرا رئیس‌جمهور تا از اجرایی شدن پروژه‌ای اطمینان نداشته باشد قول اجرایی شدن آن را نمی‌دهد.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=49269

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰