تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

مقایسه هواوی میت ۲۰ پرو با سونی اکسپریا ۱ و گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ

  • کد خبر : 49284
  • 16 اسفند 1397 - 14:34
مقایسه هواوی میت ۲۰ پرو با سونی اکسپریا ۱ و گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ

به گزارش جمهوریت ; در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه هواوی میت ۲۰ پرو با سونی اکسپریا ۱ و گلکسی اس ۱۰ پلاس (Huawei Mate 20 Pro vs Sony Xperia 1 vs Samsung Galaxy S10 Plus) که تازه معرفی شده‌اند بپردازیم. کنگره جهانی موبایل بارسلون همین چند روز پیش به پایان رسید و پرچمداران اصلی گوشی‌سازها […]

به گزارش جمهوریت ;

در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه هواوی میت ۲۰ پرو با سونی اکسپریا ۱ و گلکسی اس ۱۰ پلاس (Huawei Mate 20 Pro vs Sony Xperia 1 vs Samsung Galaxy S10 Plus) که تازه معرفی شده‌اند بپردازیم.

کنگره جهانی موبایل بارسلون همین چند روز پیش به پایان رسید و پرچمداران اصلی گوشی‌سازها برای سال ۲۰۱۹ در این رویداد معرفی شدند. ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه‌ی آخرین پرچمدار گوشی‌های چینی٬ هواوی میت ۲۰ پرو با دو پرچمدار تازه معرفی شده٬ یعنی سونی اکسپریا ۱ و گلکسی اس ۱۰ پلاس بپردازیم.

هواوی میت ۲۰ پرو جدا از شیائومی می ۹ هنوز هم مهم‌ترین نماینده‌ی چینی‌ها در بازار است. این دو پرچمدار جدید مذکور نیز پس از عرضه می‌توانند به گوشی‌های پرفروشی تبدیل شوند. به همین بهانه با مقایسه مشخصات هواوی میت ۲۰ پرو با سونی اکسپریا ۱ و گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ٬ به شما کمک خواهیم کرد تا در خرید گوشی پرچمدار آینده‌ی خود٬ انتخاب بهتری داشته باشید.

هواوی میت ۲۰ پرو سونی اکسپریا ۱ سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس
ابعاد و وزن ٬۱۵۷٫۸×۷۲٫۳×۸٫۶mm وزن ۱۸۹ گرم ٬۱۶۷x72x8.2mm وزن ۱۸۰ گرم ٬۱۵۷٫۶×۷۴٫۱×۷٫۸mm وزن ۱۷۵ گرم
نمایشگر ۶٫۳۹ اینچ
۱۴۴۰×۳۱۲۰ پیکسل
AMOLED
۶٫۵ اینچ
۱۶۴۰×۳۸۴۰ پیکسل
OLED
نسبت ۲۱:۹
۶٫۴ اینچ
۱۴۴۰×۳۰۴۰ پیکسل
Dynamic AMOLED
پردازنده هواوی کایرین ٬۹۸۰ ۸ هسته‌ای ۲٫۶ گیگاهرتزی کوالکام اسنپدراگون ٬۸۵۵ ۸ هسته‌ای ۲٫۸ گیگاهرتزی کوالکام اسنپدراگون ٬۸۵۵ ۸ هسته‌ای ۲٫۸ گیگاهرتزی یا
سامسونگ اگزینوس ٬۹۸۲۰ ۸ هسته‌ای ۲٫۷ گیگاهرتزی
حافظه ۶ گیگ رم٬ ۱۲۸ گیگ حافظه
اسلات نانو اس دی
۶ گیگ رم٬ ۶۴ گیگ حافظه – ۶ گیگ رم٬ ۱۲۸ گیگ حافظه
اسلات میکرو اس دی
۸ گیگ رم٬ ۱۲۸ گیگ – ۸ گیگ رم٬ ۵۱۲ گیگ حافظه – ۱۲ گیگ رم٬ ۱ ترابایت حافظه
نرم افزار اندروید ۹ پای٬ EMUI 9 اندروید ۹ پای اندروید ۹ پای٬ One UI
ارتباطات وای فای ۸۰۲٫۱۱ ٬a/b/g/n/ac بلوتوث ٬۵ جی پی اس وای فای ۸۰۲٫۱۱ ٬a/b/g/n/ac بلوتوث ٬۵ جی پی اس وای فای ۸۰۲٫۱۱ ٬a/b/g/n/ac بلوتوث ٬۵ جی پی اس
دوربین سه‌گانه ۴۰ + ۲۰ + ۸ مگاپیکسلی٬ دیافراگم f/1.8 و f/2.2 و f/2.4
٬OIS فوکوس خودکار لیزری
دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی دیافراگم f/2.0
سه‌گانه ۱۲ + ۱۲ + ۱۲ مگاپیکسلی٬ دیافراگم f/1.6 و f/2.4 و f/2.4
دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی دیافراگم f/2.0
سه‌گانه ۱۲ + ۱۲ + ۱۶ مگاپیکسلی٬ دیافراگم متغیر f/1.7-f/2.4 و f/2.4 و f/2.2
دوربین سلفی دوگانه ۱۰ + ۸  مگاپیکسلی دیافراگم f/1.9 و f/2.2
باتری ۴,۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۴۰ وات٬ شارژ بیسیم ۱۵ وات
۳,۳۳۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۸ وات
۴,۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات
شارژ بیسیم Qi
ویژگی‌های اضافی اسلات دو سیم کارت٬ مقاومت در برابر آب ٬IP68 تشخیص چهره سه بعدی مقاومت در برابر آب IP68 اسلات هیبریدی دو سیم کارت٬ مقاومت در برابر آب ٬IP68 قلم ٬S Pen اسکنر عنبیه

طراحی

اگرچه سلیقه همیشه نقص اصلی را در طراحی ایفا می‌کند٬ ولی ما گلکسی اس ۱۰ پلاس را به خاطر ظاهر زیبایی که دارد انتخاب می‌کنیم. ما آن را انتخاب کردیم چون نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی بیشتری دارد و به نمایشگر Infinity-O مجهز است که به جای ناچ٬ یک حفره را روی نمایشگر ارائه می‌کند تا حاشیه‌های بالای صفحه به طور کامل حذف شود.

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سونی اکسپریا 1 و گلکسی اس 10 پلاس

سونی اکسپریا ۱

حتی یک نسخه‌ی گران قیمت‌تر از این گوشی با بدنه‌ی سرامیکی نیز عرضه می‌شود که بسیار زیباتر است. گلکسی اس ۱۰ پلاس به لطف تاییدیه IP68 و شیشه محافظ گوریلا گلس ٬۶ از بدنه‌ی مقاوم و خوبی برخوردار است. دومین انتخاب ما در طراحی٬ به لطف نسبت ابعاد بسیار بلند٬ سونی اکسپریا ۱ است.

نمایشگر

انتخاب بین گلکسی اس ۱۰ پلاس و سونی اکسپریا ۱ در بخش نمایشگر بسیار سخت است. گوشی سامسونگ در حال حاضر باکیفیت‌ترین نمایشگر را در بین گوشی‌های موجود در بازار ارائه می‌کند. تولید رنگ آن عالی است٬ بالاترین شفافیت را ارائه می‌کند و بهترین کنتراست را به نمایش می‌گذارد. متاسفانه سونی اکسپریا ۱ هنوز عرضه نشده است٬ پس ما نمی‌توانیم تا پیش از بررسی دقیق‌تر آن را با پرچمدار سامسونگ مقایسه کنیم.

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سونی اکسپریا 1 و گلکسی اس 10 پلاس

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس

گوشی جدید سونی فناوری‌های مختلفی را از تلویزیون‌های این شرکت به ارث برده است و نخستین گوشی مجهز به پنل ۴K OLED در جهان خواهد بود.

سخت افزار / نرم افزار

این دستگاه‌ها از جمله گران قیمت‌ترین دستگاه‌هایی هستند که عرضه می‌شوند٬ پس بدیهیست که آن‌ها به بالارده‌ترین سخت افزار ممکن تجهیز شوند. همین باعث شده تا اختلاف کمی در عملکرد این دستگاه‌ها وجود داشته باشد. گلکسی اس ۱۰ پلاس در یک مقایسه‌ی ساده٬ به خاطر پیکربندی حافظه‌ی بهتری که ارائه می‌کند پیروز میدان است. ما در مورد نسخه‌ی مجهز به رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایتی از نوع UFS 2.1 در گوشی سامسونگ صحبت می‌کنیم٬ در حالی که سونی اکسپریا ۱ با ۶ گیگابایت رم در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

مقایسه هواوی میت 20 پرو با سونی اکسپریا 1 و گلکسی اس 10 پلاس

هواوی میت ۲۰ پرو

هواوی میت ۲۰ پرو از تراشه‌ی کایرین ۹۸۰ قدرت می‌گیرد که هم قدرت با اسنپدراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۰ تعبیه شده در دو گوشی دیگر نیست٬ پس طبیعیست که رم ۸ گیگابایتی آن را نادیده بگیریم تا در جایگاه سوم قرار گیرد.

دوربین

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس و هواوی میت ۲۰ پرو صاحب بهترین دوربین‌ها در گوشی‌های فعلی بازار هستند و رقابت سونی اکسپریا ۱ با این دو بسیار سخت است. البته جای امیدواری دارد٬ چرا که آن نخستین گوشی مجهز به دوربین سه گانه شرکت سونی است.

من شخصا به سراغ گوشی سامسونگ خواهم رفت. با وجود اینکه دوربین پشتی هواوی میت ۲۰ پرو بهتر است٬ اما دوربین سلفی دوگانه‌ای جلوی قاب گوشی سامسونگ تعبیه شده است که حتی می‌تواند ویدیوهایی با وضوح ۴K را ضبط کند.

باتری

هر دو گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس و هواوی میت ۲۰ پرو با ظرفیت باتری ۴,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شوند و بهترین عمر باتری را در بین گوشی های پرچمدار ارائه می‌کنند. به اعتقاد ما گوشی سامسونگ در بخش باتری در مقایسه هواوی میت ۲۰ پرو کمی بهتر عمل می‌کند٬ با این حال گوشی هواوی نیز گزینه‌ی جذابی است.

قیمت

گلکسی اس ۱۰ پلاس در مقایسه هواوی میت ۲۰ پرو برنده است. زیرا در بخش دوربین٬ نمایشگر و عملکرد کلی بهتر است. آغاز قیمت آن ۹۵۰ یورو است در حالی که میت ۲۰ پرو با قیمت ۸۰۰ یورو عرضه می‌شود و هنوز قیمت سونی اکسپریا ۱ نامشخص است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=49284

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰