تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

قرارگاه مقابله با سرقت راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 49339
  • 16 اسفند 1397 - 16:08

به گزارش جمهوریت ; جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: در آستانه تعطیلات نوروزی پلیس قرارگاه مقابله با سرقت راه‌اندازی می‌شود تا آمار سرقت به ویژه سرقت‌های خرد در کشور کاهش پیدا کند. به گزارش ایسنا سردار ایوب سلیمانی در سفر به اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته ما یک روند طبیعی […]

به گزارش جمهوریت ;

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: در آستانه تعطیلات نوروزی پلیس قرارگاه مقابله با سرقت راه‌اندازی می‌شود تا آمار سرقت به ویژه سرقت‌های خرد در کشور کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا سردار ایوب سلیمانی در سفر به اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته ما یک روند طبیعی را در افزایش سرقت شاهد بودیم اما امسال به دلیل برخی مشکلات اقتصادی و عوامل تأثیرگذار دیگر، رشد نسبی را در سرقت‌های خرد شاهد هستیم.

وی ضرورت کنترل و پایش سرقت‌ها را با هدف به حداقل رساندن ناهنجاری‌ها در جامعه و تزریق آرامش ضروری خواند و تصریح کرد: برای اینکه مردم تعطیلات نوروزی شایسته و مطلوبی داشته باشند و از بابت سرقت اموالشان خیالشان راحت باشد، ما قرارگاه مقابله با سرقت را در ایام تعطیلات نوروزی فعال می‌کنیم و به فرماندهان نیروی انتظامی اعلام کردیم که در این زمینه باید نیروهای خود را بسیج کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی در ادامه گفت: در این ایام پایانی سال نیروی انتظامی با بسیج تمام امکانات و نیروهای خود به حال آماده‌باش درآمده و سعی ما بر این است تا مردم با آرامش بیشتر به سفرهای خود بپردازند و یقین داشته باشند که پلیس همواره در کنار آنهاست و سعی می‌کند امنیت کامل را در همه مناطق کشور برقرار کند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال با تمرکز بیشتر در حوزه‌های مختلف مرتبط با ایام تعطیلات نوروزی، سعی و تلاش جدی انجام می‌دهیم تا مردم سفرهای کم حادثه و کم خطری را سپری کنند و خاطره خوشی از این سفرها داشته باشند.

وی به فعال شدن قرارگاه نوروزی پلیس اشاره کرد و ادامه داد: در این قرارگاه دو زیرمجموعه فرعی نیز با عنوان قرارگاه پلیس راهور و مقابله با سرقت راه‌اندازی شده و سعی ما بر این است تا با بسیج همه امکانات ناجا و سایر دستگاه‌ها بتوانیم شرایط مطلوبی را برای هموطنان در سفرهای نوروزی مهیا کنیم.

سلیمانی خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در کشور در قالب نیروی انتظامی و سازمان‌های همکار و مرتبط در این ایام به حال آماده‌باش درآمدند تا تعطیلات امن و ایمنی را برای همه هموطنان فراهم و بستر آن را مهیا کنند.

وی به توافق پلیس با راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر، بهداشت و درمان و امداد و نجات اشاره و اظهارکرد: ما از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه بهره‌مند شدیم و نسبت به خرید تجهیزات جدید پلیس راهور اقدام کردیم تا خلأها و اشکالات گذشته نیز رفع شود.

سلیمانی از تهیه اطلس تلفات و تصادفات جاده‌ای در کشور خبر داد و اظهار کرد: ما سعی در شناسایی نقاط حادثه‌خیز داشتیم به طوری‌که ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور و داخل شهرها شناسایی شده است و ما در ایام نوروز روی ۱۵۸۵ نقطه حادثه‌خیز تمرکز خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در ۳۰ کیلومتری شهرها، ۶۰ درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای رخ می‌دهد، سعی کردیم تا در شعاع ۳۰ کیلومتری با مهیا کردن امکانات از رانندگان بخواهیم تا خستگی خود را رفع کنند و تصادفات در ایام نوروز در این محدوده به حداقل برسد.

سلیمانی تصریح کرد: قرارگاه پلیس راهور ناجا از ۲۳ اسفندماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و ما به صورت رسمی در همه استان‌ها نیروهای خود را به جاده‌ها اعزام خواهیم کرد تا در ایام تعطیلات نوروزی بدون حادثه و کمترین آسیب همکاران ما ارائه امکانات برای هموطنان را به شایستگی انجام دهند.

جانشین فرماندهی ناجا اظهارکرد: در کنار توصیه به مردم برای رعایت مقررات همچنین احتیاط بیشتر، توجه به سرعت مطمئنه، جلوگیری از انحراف به چپ و رعایت فاصله طولی به مردم یقین می‌دهیم که در کنار آنها خواهیم بود تا با آرامش بیشتر سفر خود را انجام دهند و باور داشته باشند که پلیس حافظ همه آنهاست.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=49339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰