تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

دیدگاه جانشین احتمالی مرکل درباره پپشنهادات اخیر ماکرون برای اروپا

  • کد خبر : 50593
  • 19 اسفند 1397 - 14:09

به گزارش جمهوریت ; یکی از روزنامه‌های آلمانی گزارش داد، رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان دیدگاه خود درباره اروپا را که با پیشنهادهای اخیر فرانسه درباره امنیت همسو بوده اما در بحث مسائل مهم اجتماعی با آن مخالف است، مطرح کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنه‌گرت کرامپ -‌کارن‌باوئر، رهبر […]

به گزارش جمهوریت ;

یکی از روزنامه‌های آلمانی گزارش داد، رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان دیدگاه خود درباره اروپا را که با پیشنهادهای اخیر فرانسه درباره امنیت همسو بوده اما در بحث مسائل مهم اجتماعی با آن مخالف است، مطرح کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنه‌گرت کرامپ -‌کارن‌باوئر، رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان که احتمالاً کاندیدای آتی محافظه کارها برای سمت صدراعظمی است، دیدگاهش را در یک مقاله مطرح کرده که امروز (یکشنبه) در روزنامه ولت آم زونتاگ منتشر می‌شود.

واکنش وی به پیشنهادهای اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه شامل درخواستی برای یک بازار مشترک بانکی و یک بسته آب و هوایی پان اروپایی می‌شود.

رهبری حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان همچنین گفت: اروپای ما باید قوی‌تر شود.

اظهارات وی پس از آن مطرح شد که ماکرون ایده‌هایش برای آینده اروپا را در یک مقاله که روز دوشنبه در چند روزنامه مطرح اروپایی منتشر شد، مطرح کرد.

وی خواستار ایجاد اصلاحات در صدور پاسپورت در حوزه شینگن و ایجاد یک آژانس جدید برای حفاظت از دموکراسی‌ها در مقابل اخبار جعلی و حملات سایبری شد.

ماکرون همچنین استدلالش برای یک همکاری بزرگ‌تر امنیتی را بازبینی کرده و بر ضرورت یک سیاست مهاجرپذیری مشترک برای رویارویی با بحران مهاجرت تاکید کرد.

ماکرون همچنین گفته است: از زمان جنگ جهانی دوم اروپا با چنین وضعیتی روبرو نبوده و هرگز اروپا در چنین خطری گرفتار نشده است.

رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان به صورت گسترده با نظرات و ایده‌های رئیس جمهوری فرانسه همراه و با دیدگاهش درباره این مساله موافق است که اروپا باید در ایجاد یک نیروی مشترک مرزی سهیم باشد.

وی همچنین خواستار یک جایگاه دائم و مشترک برای اروپا در شورای امنیت سازمان ملل شده است که درخواست دیرینه آلمان بوده است اگرچه فرانسه همچنان خواستار حفظ کرسی خود در این شوراست.

اگرچه رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان حامی تقویت و گسترش شکوه و عظمت اتحادیه اروپاست اما با ایده ماکرون برای یک دستمزد حداقلی در سراسر اروپا مخالف است.

وی گفته است، سانترالیزم اروپایی و اروپایی شدن خدمات اجتماعی و دستمزد حداقلی یک راه نادرست است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفته است که بار دیگر برای رهبری حزب کاندیدا نمی‌شود؛ دوران کنونی صدراعظمی وی ۲۰۲۱ پایان می‌یابد و برخی انتظار دارند که اگر ائتلاف بزرگ چپ گرا و راست گرای مرکل پیش از این تاریخ از هم بپاشد، وی حتی پایان صدراعظمی خود را نخواهد دید.

مرکل به اظهارات ماکرون واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=50593

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰