تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

العبادی از نامزدی برای مقام نخست‌وزیری عراق انصراف داد

  • کد خبر : 5082
  • 23 شهریور 1397 - 13:41
العبادی از نامزدی برای مقام نخست‌وزیری عراق انصراف داد

به گزارش جمهوریت؛ به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی — نخست وزیر عراق — در نشست خبری هفتگی خود با تأکید بر پایبندی به توصیه های مرجعیت عالی دینی و احترام به روند سیاسی اعلام کرد قصد ندارد برای بار دوم نامزد کسب مقام نخست وزیری عراق شود. وی افزود: «با موافقت شورای […]

حیدر عبادی نخست وزیر عراق

به گزارش جمهوریت؛ به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی — نخست وزیر عراق — در نشست خبری هفتگی خود با تأکید بر پایبندی به توصیه های مرجعیت عالی دینی و احترام به روند سیاسی اعلام کرد قصد ندارد برای بار دوم نامزد کسب مقام نخست وزیری عراق شود.

وی افزود: «با موافقت شورای وزیران، حقوق نیروهای حشد الشعبی از ماه آینده افزایش می یابد تا به سطح حقوق سایر نیروهای امنیتی عراقی برسد. ما در طول سه سال گذشته توانستیم یک ارتش آماده و حرفه ای را که محافظ وطن و همه شهروندان است به وجود آوریم. همچنین از تجزیه کشور جلوگیری و بر حفظ وحدت آن تأکید کردیم.»

عبادی تاکید کرد: «ما با داعش جنگیدیم و عراق از تروریسم نجات یافت و موفق شدیم قدرت حکومت فدرال را در همه خاک عراق اعمال کنیم. با وجود افت شدید قیمت نفت از منابع ملی کشور محافظت کردیم و دیوارهای فرقه گرایی را به صورت قابل ملاحظه ویران و روابط خارجی خود را اصلاح کردیم.»

حیدر العبادی در مورد درخواست مرجعیت عالی دینی مبنی بر نامزد نشدن چهره های شناخته شده برای کسب مقام نخست وزیری عراق گفت: «مرجعیت دینی درخواست کرده است چهره هایی که پیشتر نخست وزیر بوده اند دوباره خود را نامزد نکنند و من احترام و پایبندی خود را به توصیه های مرجعیت اعلام می کنم. من از ابتدا به شما گفتم قصد ندارم بار دیگر به عنوان نخست وزیر انتخاب شوم و در همان زمان نامزد شدن برای انتخابات پارلمانی نیز چنین قصدی نداشتم و شما شاهد بودید فهرست النصر آخرین فهرستی بود که تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرد چرا که من تا آخرین لحظات قصد نامزد شدن نداشتم.»

نخست وزیر عراق درباره تحولات بصره نیز اظهار داشت: «من موافقم که مردم بصره دارای کمبودها و نیازمندی های واقعی هستند اما در عین حال معتقدم از این اوضاع برای رسیدن به اهداف متفرقه سوء استفاده شد. سوء استفاده از مردم بصره و نیازمندی های واقعی آن برای تهدید کردن و ضربه زدن به بصره قابل قبول نیست.»

وی همچنین گفت: «من قصد ندارم یک طرف معین را متهم کنم بلکه روی سخنم با تمام طرفهایی است که در تحولات بصره نقش داشتند و خواستند منابع و غنیمت های آن را در بین خود تقسیم کنند، این اقدام محکوم است و همه ما باید آن را محکوم کنیم.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=5082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰