تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

تکنولوژی تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ با هرچیزی فریب می‌خورد!

  • کد خبر : 51809
  • 21 اسفند 1397 - 20:34
تکنولوژی تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ با هرچیزی فریب می‌خورد!

به گزارش جمهوریت ; ارسال شده توسط: محمدمصطفی آسیابی ۲۱ اسفند ۹۷ ساعت ۱۹:۳۰ برخلاف تصوراتی که از نحوه عملکرد دوربین دوگانه سلفی اس ۱۰ داریم، تکنولوژی تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ به راحتی فریب می‌خورد و اطلاعات شما را در دسترس سایرین قرار می‌دهد. با توجه به عرضه دیرتر گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) […]

به گزارش جمهوریت ;

تکنولوژی تشخیص چهره گلکسی اس 10

۲۱ اسفند ۹۷ ساعت ۱۹:۳۰

برخلاف تصوراتی که از نحوه عملکرد دوربین دوگانه سلفی اس ۱۰ داریم، تکنولوژی تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ به راحتی فریب می‌خورد و اطلاعات شما را در دسترس سایرین قرار می‌دهد.

با توجه به عرضه دیرتر گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) نسبت به مدل‌های جدید آیفون ایکس اس، پیش‌بینی می‌شد سامسونگ نیز از یک سنسور تشخیص عمق به منظور باز کردن قفل دیوایس استفاده کند تا این ویژگی صرفا به یک آیتم تبلیغاتی تبدیل نشود. اما متاسفانه سنسورهای اس ۱۰ به راحتی و با یک عکس یا فیلم از صورت خودتان، و یا حتی با صورت برادر یا خواهر دوقلویتان فریب می‌خورند و قفل دستگاه را می‌گشایند! در مقابل، کیت Face ID در آیفون‌های جدید اپل با تشخیص سه بعدی صورت کاربر، از چنین سواستفاده‌هایی جلوگیری می‌کند. با این وجود برخی گزارش‌ها از گول خوردن این سنسور و باز کردن قفل گوشی آیفون ایکس توسط دوقلوهای همسان خبر می‌دادند که البته بسیار مقبول‌تر از فریب خوردن با عکس یا فیلم است.

خود سامسونگ نیز هنگام تنظیم قابلیت تشخیص چهره در تنظیمات دستگاه هشدار می‌دهد:

هرچه سرعت تشخیص کاربر افزایش پیدا کند، میزان امنیت و اطمینان از هویت کاربر نیز کاهش می‌یابد. بنابراین ممکن است گوشی یک عکس یا فیلم را به اشتباه به عنوان صورت کاربر شناسایی کند و قفل دستگاه را باز کند.

تکنولوژی تشخیص چهره گلکسی اس 10


تکنولوژی تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ تنها یک ویژگی تبلیغاتی است!

درواقع سامسونگ نیز بر این مسئله واقف بوده و از همان ابتدا به کاربر هشدار می‌دهد. این ویژگی پیش‌تر در اندروید ۴ کیت کت نیز به چشم می‌خورد که به دلیل امنیت بسیار پایینش از گزینه‌های امنیتی اندروید حذف شد. در حال حاضر و با توجه به پیشرفت‌های فراوان در زمینه سنسورهای بیولوژیکی برای تشخیص کاربر، چه دلیلی برای استفاده از این ویژگی بسیار قدیمی و پیش پا افتاده در جدیدترین پرچمدار سامسونگ وجود دارد؟

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=51809

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰