تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

ابتلای یک سوم کودکان آمریکایی به کمردرد

  • کد خبر : 52028
  • 22 اسفند 1397 - 14:35

به گزارش جمهوریت ; نتایج یک مطالعه جدید در آمریکا نشان می‌دهد که یک سوم از کودکان این کشور به کمردرد مبتلا هستند. به گزارش ایسنا، براساس یافته‌های این مطالعه با افزایش وزن کودکان آمریکایی تعداد بیشتری از آنان به درد کمر مبتلا می‌شوند. مطالعه روی ۳۷۰۰ کودک و نوجوان نشان می‌دهد که از هر سه کودک ۱۰ […]

به گزارش جمهوریت ;

نتایج یک مطالعه جدید در آمریکا نشان می‌دهد که یک سوم از کودکان این کشور به کمردرد مبتلا هستند.

به گزارش ایسنا، براساس یافته‌های این مطالعه با افزایش وزن کودکان آمریکایی تعداد بیشتری از آنان به درد کمر مبتلا می‌شوند.

مطالعه روی ۳۷۰۰ کودک و نوجوان نشان می‌دهد که از هر سه کودک ۱۰ تا ۱۸ ساله در این کشور یک نفر در سال قبل دچار درد کمر بوده‌ است. همچنین کمردرد در کنار فاکتورهایی همچون بالا رفتن وزن و سن افزایش پیدا کرده و در میان کودکانی که ورزش‌های رقابتی انجام می‌دهند، بیشتر است.

متخصصان آمریکایی با بیان اینکه بسیاری از مردم بر این باورند که درد کمر در افراد مسن بیشتر است، اظهار داشتند: این اولین بار است که میزان موارد ابتلا به کمردرد در کودکان مورد ارزیابی قرار گرفته‌ است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، متخصصان همچنین اظهار داشتند: به طور میانگین کودکانی که دچار درد کمر هستند به اضافه وزن دچار بوده و شاخص توده بدنی در آنان بیشتر است. علاوه بر این، دختران بیش از پسران به این عارضه گرفتار می‌شوند و به ازای هر سال بالا رفتن سن احتمال ابتلا به کمردرد حدود ۴ درصد بیشتر می‌شود.

انتهای پیام  

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=52028

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰