تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

بررسی مالیات پزشکان در کمیته مشترک/واکنش به فرار مالیاتی

  • کد خبر : 52151
  • 22 اسفند 1397 - 17:35

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، با اشاره به برگزاری جلسه مشترک میان سازمان نظام پزشکی، سازمان امور مالیاتی و وزارت بهداشت با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره بحث مالیات پزشکان و جوسازی‌هایی که در این زمینه مطرح شده بود، گفت: به دعوت آقای دکتر شهریاری رئیس کمیسیون […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، با اشاره به برگزاری جلسه مشترک میان سازمان نظام پزشکی، سازمان امور مالیاتی و وزارت بهداشت با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره بحث مالیات پزشکان و جوسازی‌هایی که در این زمینه مطرح شده بود، گفت: به دعوت آقای دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی، سازمان امور مالیاتی، مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت بهداشت حضور پیدا کردند تا بحث مالیات پزشکان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در این جلسه گزارشی از سوی دکتر قاسمی نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، درباره مطالب منتسب به این مرکز درباره فرار مالیاتی پزشکان ارائه و گزارشات و مطالبی را که در صحن علنی مجلس از طرف مرکز پژوهش‌ها ارائه شده بود، فاقد صحت اعلام کرده و آمار و ارقامی هم درباره مسائل حوزه پزشکی و مالیات ارائه کردند.

ظفرقندی ادامه داد: در این جلسه اعلام شد که حتی اگر گزارشی که از سوی مرکز پژوهش‌ها منتشر و در صحن مجلس ارائه شد، فاقد هویت واقعی بوده باشد، اثر تخریبی خود را بر روی نمایندگان مجلس در رأی‌گیری و بر روی مردم و رسانه‌ها گذاشته است و تکذیب فعلی هم دیرهنگام و بلا اثر است.

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر نادرست بودن آمارهای مطرح شده درباره مالیات پزشکان، گفت: در این جلسه هم اعلام کردم که هیچ یک از این آمارها صحت ندارد و واقعی نیست و مطالب طرح شده با عدد و رقم‌های سازمان نظام پزشکی، بسیار مغایر است. به‌طوری که در آمار مرکز پژوهش‌ها هرکسی که شماره نظام پزشکی گرفته بود را برای بحث مالیات طرف مخاطب قرار داده بودند.

ظفرقندی ادامه داد: به عنوان مثال در جامعه پزشکان عمومی افرادی به خارج از کشور رفته‌اند یا دوره رزیدنتی را طی می‌کنند و یا در بخش‌های دولتی کار می‌کنند، بنابراین همه آنها در بخش خصوصی فعالیت ندارند. باید توجه کرد که پزشکانی که جواز فعالیت در حوزه پزشکی عمومی را دریافت کرده‌اند، ۴۶ درصد میزان پزشکان عمومی است که شماره نظام پزشکی گرفته‌اند. یعنی حدود ۸۴ هزار نفر از پزشکان عمومی شماره نظام پزشکی دریافت کرده‌اند، در صورتی که آمار کسانی برای فعالیت در بخش خصوصی، پروانه دریافت کردند، حدود ۳۸ هزار نفر است.

وی تاکید کرد: از طرفی باید توجه کرد که تمام کسانی هم که پروانه گرفته‌اند، مشغول به کار نیستند. بسیاری از افراد پروانه مطب گرفتند، اما در بخش خصوصی کار نمی‌کنند. بنابراین در این جلسه آمارهای درست در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف پزشکی، دندان‌پزشکی و مامایی و … ارائه شد و جو جلسه به صورت اعتراضی عمومی هم از سوی نمایندگان مجلس و هم از طرف همه حضار جلسه به این نوع آمارهای نادرست و فضاسازی‌های نادرست تبدیل شد.

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی همچنین گفت: در عین حال در همین جلسه تفاهم و جهت‌گیری نسبتاً خوبی هم از سوی سازمان امور مالیاتی انجام شد که به آمارهای سازمان نظام پزشکی متکی بود و معتقد بودند باید در فضایی آرام و همکاری متقابل بحث مالیات پزشکان بررسی شود. تاکید می‌کنم که سازمان نظام پزشکی اعتقاد دارد که در مسئله مالیات باید با همه اقشار برخوردی یکسان، عادلانه و محترمانه شود و جداسازی یا جوسازی در مجلس مورد نظر و تأیید سازمان نظام پزشکی نیست. نهایتاً با توجه به مطالبی که در جلسه مطرح شد و مطالب سازمان امور مالیاتی، قرار شد کمیته‌ای متشکل از سازمان امور مالیاتی، نظام پزشکی، وزارت بهداشت، مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شود و مطالب را درباره بحث مالیاتی سال آینده به صورت کارشناسی مورد بررسی دقیق قرار گرفته تا درباره مسئله مالیاتی سال آینده در این کمیته تصمیم‌گیری شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=52151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰