تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

فراخوان نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی

  • کد خبر : 52170
  • 22 اسفند 1397 - 19:33

به گزارش جمهوریت ; نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی با هدف شناسایی آثار برتر، شامل کتاب، پایان‌نامه و مقاله با موضوع امام رضا(ع)، سیره و فرهنگ رضوی برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، بر اساس فراخوان نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی که از سوی بنیاد امام رضا (ع) […]

به گزارش جمهوریت ;

نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی با هدف شناسایی آثار برتر، شامل کتاب، پایان‌نامه و مقاله با موضوع امام رضا(ع)، سیره و فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، بر اساس فراخوان نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی که از سوی بنیاد امام رضا (ع) با همکاری موسسه خانه کتاب، دبیرخانه جایزه کتاب سال و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می‌شود، از پدیدآورندگان، مترجمان، مصححان، ناشران و دانشجویان دعوت شده با مراجعه به تارنمای جایزه کتاب سال به نشانی www.ketabsal.ir و پر کردن کاربرگ مربوطه، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.  

نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی با هدف ایجاد جریان مستمر و پویا برای بسط و گسترش سیره و معارف رضوی در آثار مکتوب و بهره‌مندی از تجربیات و نظرات نخبگان حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

آثار ارسالی به این جشنواره باید طی سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ منتشر شده باشند و فقط کتاب‌هایی داوری و ارزیابی می‌شوند که دارای برگه اعلام وصول باشند. همچنین موضوع آثار ارسالی باید در سه حوزه تالیف، ترجمه و تصحیح به طور کامل درباره امام رضا(ع) باشند و آثاری که یک یا چند فصل آن به موضوعات دیگر اختصاص داشته باشد از چرخه داوری کنار می‌رود.

این جشنواره شامل سه بخش کتاب، مقاله و پایان‌نامه است که در بخش کتاب آثار در دو گروه کودک و نوجوان و بزرگسال با محورهای معارف رضوی(سیره، سبک زندگی و احادیث)، زیارت، ادبیات داستانی (رمان، داستان و مجموعه داستان های کوتاه)، شعر نو و کلاسیک، هنر(نمایشنامه، فیلمنامه، معماری و هنرهای تجسمی)، تاریخ و مردم‌شناسی بررسی می‌شوند. همچنین در بخش مقاله، مقاله‌هایی که در موضوعات یادشده طی سال‌های ۱۳۵۷تا۱۳۹۷ به صورت چاپی یا الکترونیکی در مجلات علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی و تخصصی منتشر شده باشند در این جشنواره می‌توانند شرکت کنند.

همچنین پایانه‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاهی یا سطوح ۳ و۴ حوزوی که در موضوعات  یادشده تا پایان سال ۱۳۹۷ دفاع شده باشند، در این جشنواره می‌توانند شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲، دبیرخانه جایزه کتاب سال  ارسال کنند  یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۶۶۹۶۶۱۳۸ و ۶۶۹۶۶۱۳۹ تماس بگیرند.

آیین پایانی نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی(ع) در آبان ماه سال ۱۳۹۸ همزمان با هفته کتاب در یزد، پایتخت کتاب ایران برگزار می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=52170

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰