تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

اصلی‌ترین جهت‌گیری ما باید اجرای نیت واقفین باشد/عنوان امور خیریه را از معطل بودن خارج می‌کنیم

  • کد خبر : 52490
  • 23 اسفند 1397 - 14:34

به گزارش جمهوریت ; نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش معاونان فرهنگی و اجتماعی ادارات کل استانی این سازمان تأکید کرد: اصلی‌ترین جهت‌گیری ما باید اجرای نیت واقفین باشد. به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، همایش معاونان فرهنگی و اجتماعی ادارات کل استانی سازمان اوقاف […]

به گزارش جمهوریت ;

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش معاونان فرهنگی و اجتماعی ادارات کل استانی این سازمان تأکید کرد: اصلی‌ترین جهت‌گیری ما باید اجرای نیت واقفین باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، همایش معاونان فرهنگی و اجتماعی ادارات کل استانی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در ساختمان مهر این سازمان آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی با حضور در این همایش در سخنانی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه با سازمان‌های دیگر کشور یک تمایز جدی دارد گفت: به نظر می‌رسد که سازمان اوقاف تعریف خودش را دارد و از نظر منابع و مصارف تفاوت‌های زیادی با سایر سازمان‌های دیگر دارد.

وی ادامه داد: ما باید طبق قانون بر اساس تعداد موقوفه‌ها بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی کنیم.

خاموشی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین جهت‌گیری ما باید اجرای نیت واقفین باشد، گوشزد کرد: از لحاظ شرعی و قانونی محدد هستیم و صرفاً باید در همین جاده حرکت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از لحاظ قانونی ظرفیت‌های معطلی داریم مثل عنوان امور خیریه که ما باید این عنوان را فعال کنیم. نسبت خیریه با وقف را هم باید تعریف کنیم.

خاموشی با بیان اینکه روح قانون این است که اوقاف به دست مردم اداره شود، اظهار کرد: ما باید روی این ظرفیت قانونی کار کنیم که بنده این کار را شروع کرده‌ام و این ظرفیت مردمی در قالب «امین» به سازمان اضافه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: باید منظر فرهنگی را در منظر اجتماعی قرار بدهیم و مسائل فرهنگی را از منظر اجتماعی پیگیری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به بحث پیرامون جریان آسیب‌های اجتماعی پرداخت و یادآور شد: ما در انقلاب اسلامی باید به‌صورت جدی به مسائل اجتماعی رسیدگی و از بستر اجتماعی بقعه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی بپردازیم.

خاموشی در ادامه به اهمیت داده‌ها و اطلاعات آماری در زمینه مسائل اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: ما راجع به فناوری، فعالیت‌های دانش بنیان، وقف‌های جدید و سوق دادن سازمان اوقاف به سمت حل مسائل اجتماعی برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی همچنین از معاونان فرهنگی و اجتماعی ادارات کل اوقاف و امور خیریه خواست تا راه‌کارهای اصلاح امور اجتماعی را بر اساس نیازهای منطقه خود به حوزه ریاست پیشنهاد بدهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=52490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰