تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

وزیر دفاع کره جنوبی: نشانه‌ای از پرتاب قریب الوقوع موشک از سوی کره شمالی وجود ندارد

  • کد خبر : 54069
  • 27 اسفند 1397 - 12:09

به گزارش جمهوریت ; وزیر دفاع کره جنوبی گفت: هنوز برای این که نتیجه‌ بگیریم کره شمالی با توجه به فعالیت‌های اخیر در سایت‌های موشکی‌اش در تدارک برای شلیک یک موشک است، زود است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چندی پیش چند اندیشکده آمریکایی و چند مقام کره جنوبی اعلام کردند، براساس […]

به گزارش جمهوریت ;

وزیر دفاع کره جنوبی گفت: هنوز برای این که نتیجه‌ بگیریم کره شمالی با توجه به فعالیت‌های اخیر در سایت‌های موشکی‌اش در تدارک برای شلیک یک موشک است، زود است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چندی پیش چند اندیشکده آمریکایی و چند مقام کره جنوبی اعلام کردند، براساس تصاویر ماهواره‌ای جدید، کره شمالی احتمالاً در حال انجام تدارکاتی برای شلیک یک موشک از تأسیسات موشکی “سوهائه” واقع در منطقه “تونگچانگ-ری” است. این تأسیسات قبلاً از سوی کره شمالی برای پرتاب موشک‌های ماهواره بر مورد استفاده قرار گرفته اما کره شمالی در آنجا موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت کلاهک هسته‌ای شلیک نکره است.

جئونگ کیه‌ئونگ دو، وزیر دفاع کره جنوبی خطاب به یک کمیته دفاعی پارلمان این کشور گفت: هنوز زود است که بخواهیم این فعالیت‌های کره شمالی را مرتبط با پرتاب موشک بخوانیم. او در ادامه گفت: تأسیسات واقع در تونگچانگ-ری مخصوص پرتاب موشک است اما ما فعلاً فعالیتی در آنجا برای اجرای یک پرتاب موشکی نمی بینیم.

وزیر دفاع کره جنوبی در پاسخ به این سوال که آیا او فعال شدن دوباره تأسیسات سوهائه را تأیید می‌کند گفت: این مناسب نیست که مقامات اطلاعاتی در خصوص هر گزارش رسانه‌ای بخواهند به نحوی اظهار نظر کنند.

او بدون توضیح بیشتر گفت: نشانه‌هایی در خصوص تداوم فعالیت هسته‌ای در کره شمالی وجود دارد.

   چو مینوگ گیون وزیر اتحاد کره جنوبی نیز به یک کمیته دیگر پارلمان این کشور خاطر نشان کرد که این احتمال مطرح است که تحولات اخیر در این سایت موشکی با انگیزه تقویت اهرم کره شمالی در مذاکرات صورت گرفته اند.

چو خاطر نشان کرد: با توجه به تداوم این فعالیت‌های کره شمالی تحلیلی جامع برای مشخص کردن نیات دقیق این کشور لازم است.

روز جمعه چوئه سون هوی، معاون وزیر خارجه کره شمالی خطاب به دیپلمات‌های خارجی و خبرنگاران در شهر پیونگ یانگ گفت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مشغول بررسی امکان تعلیق کردن مذاکراتش با آمریکا و تجدید نظر در تعلیقی که برای آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود اعمال کرد، است مگر آن که آمریکا امتیازاتی را به کره شمالی بدهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=54069

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰