تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

توضیحات شریعتمداری درباره تعیین دستمزد کارگران

  • کد خبر : 54176
  • 27 اسفند 1397 - 16:09

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزای تسنیم، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۷ که امروز (دوشنبه ۲۷ اسفند) با بیان اینکه حل مشکلات اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی، دارندگان درآمد ثابت و بازنشستگان مورد تاکید دولت و رئیس‌جمهور است، تصریح […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزای تسنیم، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۷ که امروز (دوشنبه ۲۷ اسفند) با بیان اینکه حل مشکلات اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی، دارندگان درآمد ثابت و بازنشستگان مورد تاکید دولت و رئیس‌جمهور است، تصریح کرد: دولت اعتقاد دارد در سال ۹۸ به این اقشار باید کمک بیشتری شود.

وی افزود: دولت حمایت ۸۱ هزار میلیارد تومانی از صندوق‌های بازنشستگی و حمایتی دارد و این حمایت این اطمینان را به وجود آورده که این صندوق‌ها دچار کسری نشوند.

وزیر کار با بیان اینکه دولت و مجلس درباره تعیین حداقل دستمزد کارگران تصمیمات خوبی گرفتند، خاطرنشان کرد: در این زمینه جلسات خوبی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شده است. شورای عالی کار هم امروز جلسه دارد و در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند. توجه ما به ماده ۴۱ قانون کار است که بیان می‌کند تعیین حداقل دستمزد بر اساس نرخ رسمی تورم و تأمین حداقل معیشت باشد.

شریعتمداری تصریح کرد: برنامه‌های دولت برای سیاست‌های اشتغال فراگیر، توسعه مشاغل خانگی توسعه فعالیت‌های ITو ICT و مقابله با فقر مطلق ادامه خواهد یافت. نگرانی‌ها درباره واردات مواد اولیه نیز با جا افتادن کسری واردات کمتر شده و تضمین بهتری پیدا کرده است. مردم بدانند دولت با همه توانش در خدمت آنهاست هر چند توان دولت محدود و فشار دشمن زیاد است اما دولت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=54176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰