تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهادت وظیفه تمام مسئولان است

  • کد خبر : 54335
  • 27 اسفند 1397 - 22:09

به گزارش جمهوریت ; امام جمعه شهرستان ورامین گفت: امروز آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهید و شهادت یکی از وظایف مهم مسئولین است که هر کس در این زمینه کوتاهی کند، باید در پیشگاه الهی و شهدای گرانقدر پاسخگو باشد. به گزارش خبرنگار ایسنا از منطقه ورامین، شامگاه دوشنبه مراسم میثاق با شهیدان در […]

به گزارش جمهوریت ;

امام جمعه شهرستان ورامین گفت: امروز آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهید و شهادت یکی از وظایف مهم مسئولین است که هر کس در این زمینه کوتاهی کند، باید در پیشگاه الهی و شهدای گرانقدر پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا از منطقه ورامین، شامگاه دوشنبه مراسم میثاق با شهیدان در بیت شهید غلامرضا دبس ستاد با حضور جمعی از مسئولان و مردم شهید پرور ورامین برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سیدمرتضی محمودی با اشاره به اهمیت بزرگداشت محفل شهدا اظهار داشت: در حالی که تهاجم نرم دشمن علیه ملت ایران افزایش پیدا کرده است و استکبار سعی دارد تا به هر وسیله و ابزاری جوانان را از اعتقادات ناب اسلامی دور کند، برگزاری یادواره شهدا و حضور در بیوت شهدا، بهترین راه برای مقابله با تهاجم دشمن است و همه مردم وظیفه دارند در این زمینه همت کنند.

آیت الله محمودی افزود: ۴۰ سال از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد و اگر مجاهدت و ایثار رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس نبود، اکنون ایران اسلامی عزت و اقتدار کنونی را نداشت.

با سابقه‌ترین امام جمعه کشور بیان داشت: بزرگداشت محفل شهید و شهادت، بزرگداشت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و اسلام است، زیرا نام شهدا است که موجب رسوایی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا می‌شود.

وی ادامه داد: به فرموده قرآن کریم شهدا زنده هستند و نمی‌میرند و در پیشگاه الهی روزی می‌خورند، به همین خاطر شهدا نظاره‌گر اعمال همه ما هستند و باید ملت ایران طوری عمل کند که آرمان‌های شهدا در جامعه صنعتی امروز گم نشود. شهدا این پیام را برای همیشه به ملت ایران به یادگار گذاشتند که همواره باید در مسیر ولایت حرکت کرد و هیچگاه نباید ولی فقیه و آرمان‌های بلند اسلامی را به فراموشی سپرد.

وی با بیان این که بهترین روش برای ادامه راه شهدا این است که اهداف آنها را بشناسیم و در جهت ترویج و نهادینه کردن این اهداف تلاش کنیم، عنوان کرد: قطعاً هدف شهدا چیزی جز حفظ نظام اسلامی نبود.

آیت الله محمودی یادآور شد: اگر تک تک آحاد جامعه در هر سِمت و جایگاهی که هستند از شهدا الگو بگیرند و هر کس به نحوه احسن در جایگاه خود تلاش کند، به هدف والا و نهایی شهدا نزدیک می‌شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ادامه داد: خانواده معظم شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن تمام ملت ایران دارند زیرا در لحظه حساس، تصمیم مهمی را گرفتند و از بهترین سرمایه خود در راه اسلام و انقلاب گذشتند.

آیت‌الله محمودی در پایان بیان کرد: امروز آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهید و شهادت یکی از وظایف مهم مسئولین است که هر کس در این زمینه کوتاهی کند باید در پیشگاه الهی و شهدای گرانقدر پاسخگو باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=54335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰