تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

گلکسی ای ۹۰ (Galaxy A90) را پیش از معرفی چقدر می شناسیم؟

  • کد خبر : 55655
  • 01 فروردین 1398 - 22:34
گلکسی ای ۹۰ (Galaxy A90) را پیش از معرفی چقدر می شناسیم؟

به گزارش جمهوریت ; درباره گلکسی ای ۹۰ شایعات متعدد و طولانی شنیدیم. جدیدترین آن ها این بود که می گفت گلکسی ای ۹۰ مجهز به اسنپدراگون ۸۵۵ و دوربین چرخان با قیمت کمتر از گلکسی اس ۱۰ ای خواهد بود. همچنین در ترنجی خواندیم که مراسم معرفی گلکسی A90 با گلکسی A60 و گلکسی A40 تاریخ […]

به گزارش جمهوریت ;

درباره گلکسی ای ۹۰ شایعات متعدد و طولانی شنیدیم. جدیدترین آن ها این بود که می گفت گلکسی ای ۹۰ مجهز به اسنپدراگون ۸۵۵ و دوربین چرخان با قیمت کمتر از گلکسی اس ۱۰ ای خواهد بود. همچنین در ترنجی خواندیم که مراسم معرفی گلکسی A90 با گلکسی A60 و گلکسی A40 تاریخ ۲۱ فروردین خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم گلکسی ای ۹۰ (Galaxy A90) را پیش از معرفی چقدر می شناسیم؟

گلکسی A90 بدون زائده نمایشگر

بدون زائده نمایشگر

بدون زائده نمایشگر

پیش‌بینی می‌شود که گلکسی A90 بناست که یکی از منحصر به فردترین دستگاه های سامسونگ در سال ۲۰۱۹ باشد. با این حال درست چند وقت پیش از زمان معرفی این دیوایس، شایعاتی در رابطه با آن منتشر شده است که از ویژگی‌هایی نه چندان خوشایند خبر می‌دهند.

کهکشانی با باتری کوچک‌تر از حد انتظارهای جدید

این اواخر سامسونگ عادت کرده است که باتری‌های نسبتا بزرگی در دیوایس‌هایش بگنجاند. در واقع، گلکسی A30 و گلکسی A50 که به تازگی معرفی شده‌اند، هر دو دارای باتری‌های ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی هستند. از سوی دیگر، گلسی اس ۱۰ پلاس، از یک باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی نیرو می‌گیرد و طبق شایعات گلکسی A70 نیز قرار است یک باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی داشته باشد. با این همه، گویا گلکسی A90 قرار نیست از این مزیت بهره‌مند شود.

اطلاعاتی که توسط Galaxy Club منتشر شده است نشان می‌دهد که سامسونگ برای گلکسی A90 یک باتری ۳۶۱۰ میلی‌آمپرساعتی در نظر گرفته است. گرچه این اخبار هنوز تایید نشده است، اما گفته می‌شود این رقم در حقیقت رقم اصلی گنجایش باتری این دیوایس خواهد بود. در تبلیغات، به طور معمول رقم گنجایش باتری کمی بیشتر ذکر می‌شود، بنابراین سامسونگ احتمالا باتری گلکسی A90 را یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی معرفی خواهد کرد.

در هر صورت، سایز باتری باز هم مناسب به نظر می‌رسد و احتمالا می‌تواند طول عمر باتری خوبی به کاربران ارایه بدهد، ولی در مقایسه با یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نباید انتظار زیادی از آن داشت.

گلکسی A90 یا گلکسی A80؟

در خبری دیگر، ممکن است این دیوایس اصلا A90 نامیده نشود. اگر منبع تقریبا قابل اعتماد این شایعه را قبول داشته باشیم، گلکسی A90 در اصل با اسم A80 عرضه خواهد شد.

هدف از این نام‌گذاری هنوز مشخص نیست، اما با این شیوه نام‌گذاری سامسونگ به زودی یک خط تولید کامل از دیوایس مقرون به صرفه گلکسی A10 تا میان‌رده قدرتمندی به نام گلکسی A80 خواهد داشت. در ضمن این اسم به سامسونگ اجازه می‌دهد که امکان عرضه یک دیوایس قوی‌تر در سری A نیز در اختیار داشته باشد؛ منظورم همان گلکسی A90 واقعی است.

با توجه به شایعاتی که تاکنون منتشر شده است، این دیوایس که اکنون به نام گلکسی A80 شناخته می‌شود، تقریبا یک ماه دیگر رونمایی خواهد شد. اسمارت فونی مجهز به صفحه نمایش لبه تا لبه بدون هیچ ناچ یا برشی؛ اولین اسمارت فون سامسونگ با چنین مشخصاتی.

گلکسی ای ۹۰

گلکسی ای ۹۰

یک دوربین چرخان فیزیکی

سامسونگ برای دوربین این دیوایس تصمیم دارد از یک سیستم با مکانیزم فیزیکی استفاده کند با این توضیح که در زمان نیاز، دوربین دیوایس به صورت فیزیکی باز می‌شود و ضمنا قرار است این دوربین توانایی چرخش هم داشته باشد.

این ویژگی سبب می‌شود که این اسمارت فون از اختصاص دادن دو سیستم دوربین یکی برای پشت و یکی برای جلوی گجت بی‌نیاز بشود و در عوض کاربر می‌تواند فقط روی یک مجموعه از سنسورها متکی باشد. بر همین مبنا، باز هم بر اساس شایعات گفته می‌شود که دوربین A80 یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود. مسلما اگر این اطلاعات صحیح باشند، باید انتظار داشت که دوربین دیوایس واید باشد و سنسور عمق هم در کنارش این سیستم را تکمیل نماید؛ گرچه سامسونگ می‌تواند در این سیستم از یک دوربین تله‌فوتو هم استفاده کند.

کدام چیپست کوالکام برای گلکسی ای ۹۰ ؟

همین اواخر، شایعه شده بود که سامسونگ تصمیم دارد یک سردم‌دار مقرون به صرفه با نیرو گرفتن از پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۵۵ عرضه نماید. تا امروز پیش‌بینی می‌شد که این دیوایس همین گلکسی A80 باشد، اما اکنون این احتمال بسیار کاهش پیدا کرده است چون گلکسی A90 واقعی برای این شایعه گزینه محتمل‌تری به نظر می‌رسد.

در عوض، گلکسی A80 ممکن است از پردازنده اسنپ‌دراگون ۷۱۰ یا اسنپ‌دراگون ۶۷۵ تغذیه بشود. در رابطه با دیگر مشخصات فنی این اسمارت فون می‌توان به یک رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی اشاره نمود. بعلاوه، سیستم عامل اندروید ۹ پای به احتمال زیاد روی این گجت به صورت پیش‌فرض نصب شده است.

نظر شما درباره گلکسی ای ۹۰ احتمالی چیست؟ یک میان رده لوکس یا یک پرچمدار اقتصادی جذاب؟

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=55655

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰