تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

تشکیل ستاد بحران در ۵ استان‌ غربی کشور/ آماده باش به استانداران و انجام تمهیدات لازم برای مقابله با بارش‌ها

  • کد خبر : 56317
  • 03 فروردین 1398 - 21:09
تشکیل ستاد بحران در ۵ استان‌ غربی کشور/ آماده باش به استانداران و انجام تمهیدات لازم برای مقابله با بارش‌ها

به گزارش جمهوریت ; سخنگوی وزارت کشور با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی از غرب کشور از اعلام آماده باش کامل استانداران ۵ استان غربی کشور خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به گزارش سازمان […]

به گزارش جمهوریت ;

تشکیل ستاد بحران در 5 استان‌ غربی کشور/ آماده باش به استانداران و انجام تمهیدات لازم برای مقابله با بارش‌ها

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی از غرب کشور از اعلام آماده باش کامل استانداران ۵ استان غربی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی بسیار قوی در روزهای دوشنبه و سه شنبه از غرب کشور از اعلام آماده باش به استانداران ۵ استان غربی کشور خبر داد و در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: برای اطلاع دقیق از وضعیت جوی کشور در روزهای آینده، با رئیس سازمان هواشناسی کشور مستقیما صحبت کردم که وی از ورود سامانه بارشی بسیار قوی از غرب کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبر داد.

رئیس سازمان هواشناسی گفت که بیشترین بارندگی را برای استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه، بویراحمد و جنوب ایلام پیش بینی می کنند.

بنابراین با استانداران این استان‌ها برای اطمینان از آماده‌باش کامل تماس گرفتم. ستاد بحران در هر ۵ استان تشکیل جلسه داده است و پیش‌بینی های لازم را انجام داده اند.

تاکید کردم که از اطلاع رسانی کامل از طریق صداوسیما و رسانه‌ها و در موارد لزوم به صورت حضوری به عشایر و روستاییان عزیز و کسانی که در مناطق جنگلی و در نزدیکی رودخانه ها و در چادرهای مسافرتی اتراق کرده‌اند یقین حاصل نمایند و تمام فرمانداران این استان‌ها در آن ایام در آماده باش کامل باشند.

طی چند روز گذشته بارش های رگباری شدید باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه‌های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.

با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از ۳۰۰ میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به ۱٫۵ متر رسید.

سرریز آب سدهای گلستان ۲ و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=56317

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰