تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

چیپست کایرین ۹۸۵ احتمالا با هوآوی میت ۳۰ ارایه شود

  • کد خبر : 56333
  • 03 فروردین 1398 - 22:34
چیپست کایرین ۹۸۵ احتمالا با هوآوی میت ۳۰ ارایه شود

به گزارش جمهوریت ; هنوز خانواده هواوی پی ۳۰ یعنی پرچمدارهای نیمه اول ۲۰۱۹ هواوی ارایه نشده اند که شایعات پرچمدار نیمه دوم امسال ارایه ما شایعات نیمه دوم ۲۰۱۹ را می شنویم. امشب خبر می رسد که چیپست کایرین ۹۸۵ احتمالا با هوآوی میت ۳۰ ارایه شود و در ادامه با هم درباره آن صحبت […]

به گزارش جمهوریت ;

هنوز خانواده هواوی پی ۳۰ یعنی پرچمدارهای نیمه اول ۲۰۱۹ هواوی ارایه نشده اند که شایعات پرچمدار نیمه دوم امسال ارایه ما شایعات نیمه دوم ۲۰۱۹ را می شنویم. امشب خبر می رسد که چیپست کایرین ۹۸۵ احتمالا با هوآوی میت ۳۰ ارایه شود و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

هواوی کایرین ۹۸۵

هواوی کایرین ۹۸۵

هواوی کایرین ۹۸۵

هوآوی میت ۳۰ احتمالا اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که تراشه آن با فرآیند تابش شدید فرابنفش (EUV) ساخته شده است. این تراشه Kirin 985 نام دارد و توسط شرکت TSMC ساخته می‌شود.

پردازنده مذکور تراشه‌ای ۷ نانومتری است، اما پروسه EUV اجازه می‌دهد تراکم ترانزیستورها ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. هرچه اندازه تراشه کوچک‌تر شود (مثلا به ۵ نانومتر برسد) مزایای پروسه EUV هم بیشتر می‌شود.

کایرین ۹۸۵ با مودم ۵G

Kirin 985 سرعت ساعت بالاتری دارد که همین باعث افزایش توان این تراشه می‌شود، اما معماری CPU و GPU در این تراشه تا حد زیادی مشابه نسخه قبلی است. با این حال، طبق گزارشات در این تراشه از مودم ۵G استفاده شده است.

سال گذشته تراشه A12 بایونیک اپل اولین تراشه ۷ نانومتری در حوزه محصولات مصرفی بود، هرچند Kirin 980 زودتر از این تراشه معرفی شد. هر دوی این تراشه‌ها توسط TSMC تولید می‌شود و این رقابت قرار است امسال هم ادامه داشته باشد.

اهداف هوآوی چیزی بیشتر از به دست آوردن عنوان «اولین در دنیا» است. این شرکت می‌خواهد خودکفاتر شده و به سطحی برسد که ۶۰ درصد از تراشه‌های خود را از HiSilicon تامین کند. این رقم در ابتدای سال ۲۰۱۹ به ۴۵ درصد رسیده که ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

تلفن‌های رده بالای هوآوی تماما بر تراشه‌های Kirin متکی هستند، اما دستگاه‌های اقتصادی آن‌ها همچنان تراشه‌های خود را از منابع خارجی تامین می‌کنند. با این حساب شاید مدیاتک اولین شرکتی باشد که به زودی تحت تاثیر این استراتژی جدید قرار بگیرد.

نظر شما درباره هوآوی میت ۳۰ احتمالی چیست؟

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=56333

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰