تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

سلطان «گزینه» نیامده عزل شد/ سیل کار دست مناف هاشمی داد

  • کد خبر : 56503
  • 04 فروردین 1398 - 11:09

به گزارش جمهوریت ; خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: آخرین فرمان او در روز اول بارندگی‌ها صادر شد؛ هیچ مدیری حق خارج شدن از گلستان را ندارد. مناف هاشمی استاندار گلستان این را گفت و دیگر خبری از او مخابره نشد. روز اول و دوم همه درگیر خسارت‌های سیل بودند اما روز سوم کم کم جای […]

به گزارش جمهوریت ;

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: آخرین فرمان او در روز اول بارندگی‌ها صادر شد؛ هیچ مدیری حق خارج شدن از گلستان را ندارد. مناف هاشمی استاندار گلستان این را گفت و دیگر خبری از او مخابره نشد.

روز اول و دوم همه درگیر خسارت‌های سیل بودند اما روز سوم کم کم جای خالی او در جلسات و استقبال از مدیران ارشد کشور حس شد.

غیبت اول در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد اما با تماس تلفنی نبی هزارجریبی مقابل رسانه‌ها به اوج رسید.

نماینده مردم گرگان و آق قلا که شخصاً در وسط سیل حضور داشت و وقتی چندین بار تماس او با مناف هاشمی به نتیجه نرسید فریاد زنان مقابل دوربین خبرنگاران گلایه خود را از غیبت استاندار اعلام کرد.

اعتراض هزارجریبی در شبکه‌ها دست به دست شد تا اینکه نخستین بار معاون عمرانی استاندار گلستان واکنش نشان داد و گفت که هاشمی برای سالگرد مادر خود به محل زندگی اش سفر کرده و باز می‌گردد.

اما چند ساعت بعد وزیر کشور در شبکه خبر گفت که مناف هاشمی یک ماه قبل درخواست مرخصی کرده و به خارج از کشور سفر کرده است.

واکنش‌ها بعد از سخنان رحمانی فضلی بیشتر شد و همه فعالان اجتماعی، سیاسی، هنرمندان و مدیران از این رئیس ستاد مدیریت بحران گلستان در بحران استانش حضور ندارد اعتراض کردند.

بسیاری جمله مناف هاشمی که گفته بود سرباز توسعه گلستان هستم را تیتر کردند و نوشتند سرباز توسعه در سیل گلستان غایب است.

واکنش‌ها رفته رفته به سمت عزل هاشمی پیش رفت و در میان عده‌ای هم پرونده‌های او در شهرداری تهران را منتشر کردند.

اما مساله به اینجا ختم نشد زیرا او که پیش از گزینه استانداری تهران، چند وزارت خانه، شهرداری تهران و چند سازمان را پشت سرگذاشته بود در آخرین روزهای حضور خود در کشور مذاکراتی برای کسب ریاست سازمان امور مالیاتی را داشت و به این مقام بسیار نزدیک شده بود.

همین مساله باعث شد که عده‌ای بگویند او چون جایگاه خود را در این سازمان محکم دیده عملاً با گلستان خداحافظی کرده است.

چند ساعت بعد نخستین خبر از هاشمی منتشر شد. او در اولین واکنش گفت: من برگشتم. برای درمان آثار بمب‌های شیمیایی جنگ به خارج سفر کرده بودم که درمان را را نیمه کاره رها کردم و برگشتم.

این موضوع هم دوباره دستمایه شبکه‌های اجتماعی شد زیرا استاندار گلستان در یکی از اظهارات اخیر خود گفته بود که افتخار حضور در جبهه و دفاع مقدس را نداشته است و تلاش می‌کند با مدیریت گلستان این موضوع را جبران کند.

اسرافیل وزیری، مدیرکل بنیاد شهید گلستان هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استاندار گلستان مازندرانی هستند و اگر پرونده جانبازی داشته باشند ما به آن دسترسی نداریم.

وی افزود: ایشان به دلیل اینکه تهران زندگی می‌کردند پروند شأن هم در همان شهر است و ما هیچ اطلاعات و دسترسی به آن نداریم.

بالاخره مناف هاشمی پس از کش و قوس‌ها به گلستان رسید اما زمانی که بر صندلی جلسه شورای مدیریت بحران گلستان نشست، با صلوات اسحاق جهانگیری رو به رو شد.

صلواتی که دقایقی قبل از آن اعلام شده بود میرمحمد غراوی به عنوان سرپرست استانداری گلستان انتخاب شده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=56503

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰